|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Comput. Aided Technical Drawing I |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 157 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
AutoCAD programını etkin bir şekilde kullanma Makine resimlerinin okunması ve makine elemanlarının teknik resminin çizimi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ME 157 Comput. Aided Technical Drawing I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada yaygın olarak kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programı olan AutoCAD yardımıyla çizimlerin nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir. Makine parçalarının teknik resimlerinin nasıl çizileceğini ve nasıl okunacağını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar programına ve teknik resme giriş. AutoCAD proğramının öğretilmesi ve geometrik çizimler. Görünüş çıkarma, iki görünüşten üçüncü görünüşün çıkarılması. Ölçülendirme, İzometrik çizim. Kesit Alma. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik Resim´e Giriş- Temel teknik resim kavramı
|
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Teknik resim temel ilkeleri, Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
3 |
Basit geometrik çizimler
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Basit geometrik çizimler-AutoCAD´le Temel Çizimler
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
5 |
Standart (norm) yazı-AutoCAD´le Temel Çizimler ve Yazı
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Çizgi çeşitleri ve grupları-AutoCAD´le katmanlar, çizgiler
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
8 |
Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
9 |
Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
Arasınav
|
|
|
|
11 |
Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri-AutoCAD´le ölçülendirme
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
12 |
Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
13 |
Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Perspektifler-AutoCAD´de izometrik perspektif çizimi
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Engineering Drawing and Graphic Technology Thomas E. French , Charles J. Vierck, Robert J. Foster McGraw – HILL.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
1 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
2 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
1 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
0 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
1 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|