Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Comput. Aided Technical Drawing I

Dersin Kodu : ME 157

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : AutoCAD programını etkin bir şekilde kullanma
Makine resimlerinin okunması ve makine elemanlarının teknik resminin çizimi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ME 157 Comput. Aided Technical Drawing I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada yaygın olarak kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programı olan AutoCAD yardımıyla çizimlerin nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir. Makine parçalarının teknik resimlerinin nasıl çizileceğini ve nasıl okunacağını öğretmek.

Dersin İçeriği : Bilgisayar programına ve teknik resme giriş. AutoCAD proğramının öğretilmesi ve geometrik çizimler. Görünüş çıkarma, iki görünüşten üçüncü görünüşün çıkarılması. Ölçülendirme, İzometrik çizim. Kesit Alma.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Bilgisayar Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Teknik Resim´e Giriş- Temel teknik resim kavramı Düz anlatım, tartışma
2 Teknik resim temel ilkeleri, Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Basit geometrik çizimler Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Basit geometrik çizimler-AutoCAD´le Temel Çizimler Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Standart (norm) yazı-AutoCAD´le Temel Çizimler ve Yazı Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Çizgi çeşitleri ve grupları-AutoCAD´le katmanlar, çizgiler Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
9 Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Arasınav
11 Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri-AutoCAD´le ölçülendirme Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Perspektifler-AutoCAD´de izometrik perspektif çizimi Ödev ve Uygulamalar derste verilecek Düz anlatım, tartışma, gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Engineering Drawing and Graphic Technology Thomas E. French , Charles J. Vierck, Robert J. Foster McGraw – HILL.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 1
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 2
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 1
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 0
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5