Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlama Yönetimi

Dersin Kodu : ENM412

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Pazarlamanın anlamını ve kapsamını bilir, modern pazarlama yönetimi kavramını tanımlayabilir.
Pazarlamayı etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve etkilerini bilir.
Stratejik pazarlama yönetim sürecini ve aşamalarını bilir.
Pazar, tüketici ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibidir.
Hedef pazar seçimi ve satış tahminleri yapabilir.
Ürüne ait pazarlama karmasının nasıl oluşturulacağını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ülkemiz ekonomik koşullarındaki değişme ve gelişmeler karşısında endüstri mühendislerinin pazarlama bilgi ve tekniklerini öğrenerek, bu konuyu işletmelerin amaçları doğrultusunda kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği : Çağdaş pazarlama yönetiminin temel ilkelerinin , gelişim sürecinin, pazarlama karması unsurlarının ve tüketici kavramının özelliklerinin ayrıntılı olarak öğretilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlamanın kapsamı ve modern pazarlama yönetimi Kaynak okuma. Anlatım
2 Pazarlamayı etkileyen makro ve mikro çevre faktörleri Kaynak okuma ve araştırma Anlatım
3 Pazarlama araştırma süreci Kaynak okuma Anlatım
4 Tüketici pazarları ve tüketici davranışları Araştırma Sunum
5 Pazar bölümlendirme ve satış tahminleri Araştırma Sunum
6 Pazarlama karması unsurları (mamul) Kaynak okuma Anlatım ve sunum
7 Pazarlama karması unsurları (fiyat) Araştırma Sunum
8 Pazarlama iletişimi (tutundurma) Araştırma Sunum
9 Ara sınav Hazırlık Yazılı sınav
10 İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama Araştırma Sunum
11 Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım Araştırma Sunum
12 Hizmet sektöründe pazarlama Araştırma Sunum
13 Uluslararası pazarlama Kaynak okuma Anlatım
14 Proje sunumları Özgün sunumlar hazırlama Sunum
15 Proje sunumları Özgün sunumlar hazırlama Sunum
16/17 Final sınavı Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mucuk, İsmet. Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
 Odabaşı, Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
 Odabaşı, Yavuz. Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi Yayını.
 Odabaşı, Yavuz. Tüketici Davranışı, Anadolu Üniversitesi Yayını.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 3
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 3
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 2
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 4
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 3
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 4
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 4
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 3
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 5
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 4
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 0
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 129
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.16
Dersin AKTS Kredisi: 5