|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pazarlama Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM412 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlamanın anlamını ve kapsamını bilir, modern pazarlama yönetimi kavramını tanımlayabilir. Pazarlamayı etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve etkilerini bilir. Stratejik pazarlama yönetim sürecini ve aşamalarını bilir. Pazar, tüketici ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibidir. Hedef pazar seçimi ve satış tahminleri yapabilir. Ürüne ait pazarlama karmasının nasıl oluşturulacağını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ülkemiz ekonomik koşullarındaki değişme ve gelişmeler karşısında endüstri mühendislerinin pazarlama bilgi ve tekniklerini öğrenerek, bu konuyu işletmelerin amaçları doğrultusunda kullanabilmelerini sağlamak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Çağdaş pazarlama yönetiminin temel ilkelerinin , gelişim sürecinin, pazarlama karması unsurlarının ve tüketici kavramının özelliklerinin ayrıntılı olarak öğretilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın kapsamı ve modern pazarlama yönetimi |
Kaynak okuma. |
Anlatım |
|
2 |
Pazarlamayı etkileyen makro ve mikro çevre faktörleri |
Kaynak okuma ve araştırma |
Anlatım |
|
3 |
Pazarlama araştırma süreci |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
4 |
Tüketici pazarları ve tüketici davranışları |
Araştırma |
Sunum |
|
5 |
Pazar bölümlendirme ve satış tahminleri |
Araştırma |
Sunum |
|
6 |
Pazarlama karması unsurları (mamul) |
Kaynak okuma |
Anlatım ve sunum |
|
7 |
Pazarlama karması unsurları (fiyat) |
Araştırma |
Sunum |
|
8 |
Pazarlama iletişimi (tutundurma) |
Araştırma |
Sunum |
|
9 |
Ara sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
10 |
İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama |
Araştırma |
Sunum |
|
11 |
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım |
Araştırma |
Sunum |
|
12 |
Hizmet sektöründe pazarlama |
Araştırma |
Sunum |
|
13 |
Uluslararası pazarlama |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
14 |
Proje sunumları |
Özgün sunumlar hazırlama |
Sunum |
|
15 |
Proje sunumları |
Özgün sunumlar hazırlama |
Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mucuk, İsmet. Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
Odabaşı, Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
Odabaşı, Yavuz. Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi Yayını.
Odabaşı, Yavuz. Tüketici Davranışı, Anadolu Üniversitesi Yayını.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
3 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
2 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
4 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
5 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
4 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
4 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
0 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 129 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|