Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknik Resim Acad 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM128 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İRFAN MACİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teknik resim temel ilkelerini kavrar. Bir makine parçasının teknik resmine ait perspektif resmini çizebilir. Perspektif teknik resmi verilen bir makine parçasının ölçekli görünüşlerini çizer. İki görünüşü verilen bir makine parçasına ait teknik resmin ölçekli üçüncü görünüşünü çizer. Perspektifi verilen teknik resimleri ve bu resimlerin görünüşlerini ölçülendirir. Bir makine parçasının verilen teknik resmine ait kesit alma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilgisayar kullanarak bilgisayar destekli teknik resim çizer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrencilerin makine parçalarının imalat ve montaj resimlerini Bilgisayar Destekli çizebilme, çizilmiş makine veya imalat resimlerini okuyabilmeyi amaçlar. Bu derste aynı zamanda teknik resim çizim faaliyetlerinde bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırmayı da hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders, Mühendislikte kullanılan teknik resim terminolojisi, resim araç-gereçleri, perspektif teknik resimler, temel ve yardımcı görünüşler, ölçülendirme, kesit alma, resim okuma, bu çizimlerin bilgisayar destekli programlar yardımı ile oluşturulması konularını kapsar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Labortatuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik resim bilgilerinin yeniden hatırlanması, resim okuma, parça ölçülendirme ve teknik resim konularının hızlı tekrarı |
Teknik resim ders notlarının hatırlanması |
Projeksiyon ile konuların hızlı tekrarı |
|
2 |
AutoCAD bilgisayar desteski programının tanıtılması, menuler ve workspace |
Kurulum notlarının labooratuvarda dağıtılması |
Programın bilgisayarlara kurulumu ile ilgili videolar ve ders notu |
|
3 |
AutoCAD programına giriş ve ilk çizimlerin yapılması |
Bilgisayar destekli çizim ders notlarının oknuması. |
Projesiyondan çizimlerin yaptırılması |
|
4 |
AutoCAD iki boyutlu çizime giriş |
Bilgisayar destekli çizim ders notlarının oknuması. |
Projesiyonda İki boyutlu çizim örnekleri. |
|
5 |
AutoCAD iki boyutlu çizime giriş (devam) |
iki boyutlu çizim ödevi |
Projeksiyonda iki boyutlu parçaların çizimi |
|
6 |
AutoCAD iki boyutlu çizim ve ölçülendirme |
yok |
Projesiyondan AutoCAD iki boyutlu çizim ve ölçülendirme örnekleri |
|
7 |
AutoCAD iki boyutlu çizim ve ölçülendirme (devam) |
yok |
Projeksiyondan AutoCAD iki boyutlu çizim ve ölçülendirme örnekleri |
|
8 |
Ara Sınav |
yok |
Bilgisayar Laboratuvarında uygulamalı sınav |
|
9 |
AutoCAD üç boyutlu çizime giriş |
Sınıf içi uygulama ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan üç boyutlu çizim ile ilgili örnek görüntüler, çizimin yapılması |
|
10 |
AutoCAD üç boyutlu çizime giriş (devam) |
Sınıf içi uygulama ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan üç boyutlu çizim ile ilgili örnek görüntüler, değişik çizim örneklerinin yapılması |
|
11 |
AutoCAD üç boyutlu ölçülendirmeye giriş |
Sınıf içi uygulama ile ilgili ödev |
Projeksiyondan üç boyutlu çizim ile ilgili örnek görüntüler, değişik çizim ölçülendirme örneklerinin yapılması |
|
12 |
AutoCAD üç boyutlu ölçülendirme ileri çizim örnekli konular |
yok |
Projeksiyondan üç boyutlu çizim ile ilgili örnek görüntüler, değişik çizim ölçülendirme örneklerinin yapılması |
|
13 |
AutoCAD üç boyutlu imalat resimleri |
Sınıf içi uygulama ile ilgili ödev |
Projeksiyondan üç boyutlu çizim imalat resimlerinin yapılması |
|
14 |
AutoCAD üç boyutlu imalat resimleri ve yüzey işlemleri |
Sınıf içi uygulama ile ilgili ödev |
Projeksiyondan üç boyutlu çizim imalat ve yüzey işlemlerinin resimlerinin yapılması |
|
15 |
AutoCAD üç boyutlu imalat resimleri ve yüzey işlemleri (devam) |
yok |
Projeksiyondan üç boyutlu çizim imalat ve yüzy işlemlerinin resimlerinin yapılması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Bilgisayar Laboratuvarında uygulamalı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
4 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
2 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
5 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
2 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
5 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|