|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Tek. Kullanım |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İRFAN MACİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar sistemine ait temel kavramları bilir. Windows İşletim sistemini kullanabilir ve işletim sistemi ayarlarında değişiklik yapabilir. Internet hakkında bilgi sahibi olur, interneti iletişim ağını kullanarak araştırma yapabilir, yaygın internet servislerini kullanabilir. MS Word kelime işlemci programında belge oluşturabilir, kaydedebilir. Kelime işlemcininin sayfa ayarlarını yapıp bu sayfaya metin girişi yapabilir, değiştirebilir. Bu metne ait biçimlendirmeleri yapabilir, Tablo, Resim ve Grafikler ekleyebilir, düzenleyebilir. Oluşturduğu bu belgeyi bilgisayar yazıcısından yazdırabilir. MS Excel tablo hazırlama uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, bu tabloların hücrelerine veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir. MS Excel tablo hazırlama programında makro yazabilir. MS Powerpoint programında sunu hazırlayabilir, sunum slaytı ekleyebilir, silebilir. Slayt düzenini seçebilir, slaytlara metin, tablo, grafik, resim ve küçük resimler ekleyebilir. Hazırladığı sunumun slayt geçişini yapabilir ve animasyon uygulayabilir. Sunumu bilgisayar yazıcısından yazdırabilir. Bilgisayar programlamada kullanılan algoritmalar ve akış diyagramlarını hazırlamasını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencilere günlük yaşamlarında ve mesleki kariyerlerinde yardımcı olacak temel bilgisayar kullanımı, bilgisayar programlama bilgisi ve yeteneğini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders teorik ve uygulamalı olarak yürütülecektir. Dersin ilk bölümünde teorik uygulamanın ardından laboratuar uygulaması ile bilgisayar üzerinde verilen sınıf içi uygulamaları ile teori pekiştirilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğinde Temel Kavramlar ve Giriş,Windows XP İşletim Sistemine Giriş, Veri İletişimi ve Bilgi Ağları Kullanma Internet’e Giriş,E-Posta, Tartışma Grupları, Forumlar, FTP - Internet’le Bilgi Yayma -HTML’ye Giriş, Kelime İşlemciler (Word), Veri ve Grafik İşleme ( Excel), Sunu Hazırlama ( Power Point), Programlamaya Giriş Temel Programlama ve Algoritma Geliştirme , ANSI C/C++ Bilgisayar Programlama Dili Giriş konuları yeralmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar ve Giriş. |
yok |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı. |
|
2 |
İşletim sistemlerine giriş. Windows İşletim Sistemine Giriş. |
yok |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı. Bilgisayar parçalarının tanıtımı. |
|
3 |
Veri İletişimi ve Bilgi Ağları Kullanma Internet’e Giriş - E-Posta, Tartışma Grupları, Forumlar - FTP - Internet’le Bilgi Yayma -HTML’ye Giriş |
Internet ile ilgili makale okunması. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı. Bilgisayar parçalarının tanıtımı. |
|
4 |
Kelime İşlemciler (Word) |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
5 |
Veri ve Grafik İşleme ( Excel Tablo ve Grafikler) |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
6 |
Veri ve Grafik İşleme ( Excel Makrolar) |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
7 |
Sunu Hazırlama ( Power Point) |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
8 |
Ara Sınav |
yok |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Algoritmalar ve Programlamaya Giriş |
yok |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
10 |
Temel Programlama ve Algoritma Geliştirme |
yok |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
11 |
ANSI C/C++ Bilgisayar Programlama Dili Giriş |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
12 |
ANSI C/C++ Bilgisayar Programlama Veri Yapıları |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
13 |
ANSI C/C++ Bilgisayar Programlama Fonksiyonlar |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
14 |
ANSI C/C++ Bilgisayar Programlama Subroutine-Alt programlar |
Sınıf içi uygulamalar ile ilgili ödev. |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
15 |
ANSI C/C++ Bilgisayar Programlama Hazır Fonksiyonlar |
yok |
Projeksiyondan Ders ile ilgili konuların anlatımı ve ders ile ilgili uygulamaları. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Yazılı ve uygulama sınavı. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sarı,İ, Bağcı, Ö., Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Seckin Yayınevi, 2008 Baskı.
Macit, İ., Pascal Bilgisayar Programlama Ders Notları, Adana 2005.
Bağcı, Ö., Bilgisayarın B’si, Seçkin Yayınevi, 2010. Ankara.
Alakoç Burma, Z. , Windows ve Entegre Ofis, Seckin Yayınevi, 2005 Baskı.
Macit, İ., Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Ders Notları, Adana, 2005.
Bayrak, M. F., Çömlekçi, Z., Bilgisayar Öğrenim Kılavuzu, Alfa Yayınevi. Altınbaşak, O., Taşbaşı, A., Bilgisayara Giriş, Alfa/Altas yayınevi.
Harvey M. Deitel & Paul J. Deitel, Çev.: Metin Zavrak - Ekrem Aksoy, H. Nihal Karaca, Sistem Yayınevi, 2004.
Goodrich, M., Tamassia, R., Mount, D., Data Structure And Algorithm in C++, Wiley International Ed. 2004.
Friedman F.L., Koffman, E.B., Program Solving Abstraction Design Using C++ 3. Ed., Addison – Wesley, 2000.
Schilt, H. Ed: ve Çev: Cahit Akın, C++ temel Öğrenim Kılavuzu, Alfa yayınevi. 2000.
Holligworth, J., Butterfield, D., Swart, B., Allsop, J., et al., C++ Builder 5 Developers Guidei SAMS Publishig, 2000.
Chapra, S., Canale, R., Çev: Hasan Heperkan ve Uğur Keskin, Mühendisler için Sayısal Yöntemler, Literatür Yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
5 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
5 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
3 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
5 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
4 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
4 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
2 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
1 |
1 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 93 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|