|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yerel Yönetimler |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 421 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL GÜNEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Yerel yönetimler felsefesini kavrar. 2. Türkiye de yerel yönetim kuruluşlarını, görevlerini, işleyiş tarzını öğrenir. 3. Yerel yönetim sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözümler düşünür.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı; Türkiye de mahalli idarelerin tarihçesi, belediye, köy ve il özel idarelerinin yapı ve işleyişi mahalli idareler ile merkezi yönetim arasındaki ilişkiler ve Yerel Yönetimlerde güncel sorunların tartışılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mahalli İdare kavramı, tanımı ve niteliği. Merkezden yönetim ve yerinden yönetim kavramları. Mahalli İdarelerin var oluş nedenleri. İdareler arası ilişkilerin düzenlenmesi. İdareler arası ilişkilerin düzenlenmesi. Merkezi yönetim-Mahalli İdare arasında Gelir bölüşümü. Merkezi yönetim-Mahalli İdare arasında Gelir bölüşümü. Türkiye’de Mahalli İdareler. Türkiye’de Mahalli İdareler. İl Özel İdareleri. Belediyeler. İller Bankası ve Mahalli İdareler. Mahalli İdarelerde Yeniden Yapılanma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanan bir derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yerel Yönetimlerin Varlık Nedenleri |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım |
|
2 |
Ekonomik Faktörler : Optimal Hizmet Alanı, Tiebout Analizi |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım |
|
3 |
Hukuksal Faktörler : Hizmet ve Görev bölüşümü, Federal-Üniter Sistemler |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım |
|
4 |
Siyasal Faktörler : STK, Demokratikleşme |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım |
|
5 |
Türkiye’de Yerel Yönetim Sistemi, Görevleri, Gelir ve Harcamaları |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım |
|
6 |
İl Özel İdareleri |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım |
|
7 |
Belediyeler |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım |
|
8 |
Vize |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Köy İdareleri |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım /Tartışma |
|
10 |
Çarpık Kentleşme, İmar Sorunları ve Yerel Yönetimler |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım /Tartışma |
|
11 |
Toplu Taşıma-Trafik ve Yerel Yönetimler |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım /Tartışma |
|
12 |
Seçim Sistemleri-Yerel Seçimler ve Analizi |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım /Tartışma |
|
13 |
Yerel yönetimlerde Kriz Yönetimi |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım /Tartışma |
|
14 |
E-belediye: Kent Bilgi Sistemleri, Belediyelerde Teknoloji Kullanımı I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz Anlatım /Tartışma |
|
15 |
Ödev Sunumu |
Evde çalışma |
Sunum |
|
16/17 |
Final |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yerel Yönetimler, Zerrin Toprak 2006, Nobel Yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
3 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
2 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
3 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
3 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|