|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İktisadi Örgütlenmeler
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
2 |
Devketin Ekonomideki Rolü ve Kamu Ekonomik Faaliyetleri ile İlgili Düşünceler
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
3 |
Regülasyon Kavramı
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
4 |
Regülasyonun Nedenleri
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
5 |
Regülasyonun Nedenleri
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
6 |
Regülasyon Teorileri
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
7 |
Regülasyon Yöntemleri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Regülasyonda Etkinlik
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
10 |
Regülasyonda ve Teknolojik Gelişme Etkileşimi
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
11 |
Deregülasyon Kavramı
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
12 |
Kamu Gelirleri Tanımı,Özellikleri,Çeşitleri ve Ayırımı
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
13 |
Elektrik ve Telefon Hizmetinde Regülasyon
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
14 |
Posta Hizmetlerinde Regülasyon
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
15 |
Demiryolları Hizmetlerinde Regülasyon
|
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
1 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|