|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Ekonomisi Ve Mali Politikalar |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL GÜNEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre Sorunlarına duyarlılık sağlar Politika geliştirme yeteneklerinin geliştirir Cevre Sorunlarına ekonomik çözümler geliştirmeye yardımcı olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünyada değişen ve gelişen çevre ve ekonomi politikaları ile ilgili yeni yaklaşımlar ve ekolojik ekonomik analizler konusunda bilgilendirmek hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre Ekonomisi dersi kapsamında, çevresel sorunlar tanımlanrak konuyla ilgili duyarlılığı artırmak ve mali çözümlerile politika araçları tanıtılmaktadır. Öğrencilerin katılımı ve aktif olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin çalışma grupları oluşturarak ilgili konuları birlikte tartışarak çalışmaları; bu konulara ilişkin gazete, bilimsel dergi, kitap ve raporları takip etmeleri, ilgili haberleri izlemeleri, gözlem yapmaları, proje hazırlamaları ve uygulamalı çalışmalarla üretmeleri dersin temel amacıdır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından belirlenecek derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar Çevre-Ekonomi-Doğal Kaynaklar, Ekoloji |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
2 |
Çevre Sorunlarının Kaynakları |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
3 |
Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevre Sorunları |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
4 |
Doğal kaynaklar ve Çevre Sorunlarına Ekonomik ve Politik Yaklaşımlar |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
5 |
Çevre Kirliliği-Ekonomi İlişkisi |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
6 |
Çevre sorunları ve Dışsallıklar |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
7 |
Tartışma:Küresel Isınma ve Olası Sonuçları |
İlgili kaynaklar |
Tartışma |
|
8 |
Tartışma:Küresel Isınma ve Olası Sonuçları |
İlgili kaynaklar |
Tartışma |
|
9 |
Çevre Kirlenmesinin Mikro Ekonomik Analizi |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
10 |
Kirlenme Ekonomisi ve Kirlilik Kontrolüne Yönelik Ekonomik Yaklaşımlar |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
11 |
Doğal Kaynaklardan Yararlanma İlkeleri ve Ekonomik Gelişme |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
12 |
Çevre yönetiminde ulusal ve uluslararası kurumlar |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
13 |
Türkiye’de Doğal Kaynaklar ve Çevre sorunları |
İlgili kaynaklar |
Düz Anlatım |
|
14 |
Sunumlar |
Ev ödevleri |
Sunum |
|
15 |
Sunumlar |
Ev ödevleri |
Sunum |
|
16/17 |
Final |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
• H. Ertürk, Çevre Bilimlerine Giriş, VİPAŞ A.Ş., U.Ü.Güçlendirme Vakfı Yayın No:10, 1996, Bursa.
• K. Görmez, Çevre Sorunları ve Türkiye, Gazi Büro, 1997, Ankara.
• R. Keleş ve C. Hamamcı, Çevrebilim, İmge Kitabevi, 1993, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
2 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
3 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|