|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İşletme Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖMER KORKUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersin Öğrenme Kazanımları : Ticari işletme ve esnaf işletmesini, ticari işletmenin bölümleri ve devrini bilirler, Taciri ve tacir olmanın hüküm ve sonuçlarını bilirler, Tacir yardımcılarını bilirler, Ticaret unvanı, işletme adı, marka, haksız rekabet kavramlarını bilirler Kıymetli evrak kavramı, türlerini bilirler, Kambiyo senedi, ortak özellikleri, türlerini bilirler. Poliçe, bono ve çekin uygulanmasını ve özelliklerini bilirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Lisans öğrencilerinin ticaret hayatının gerektirdiği bilimsel bilgiye sahip olabilmeleri için altyapı oluşturma ve bu alandaki uygulamaları yorumlama ve analiz edebilme becerilerini kazanmalarının sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ticaret ve ticaret hukuku, ticari işletme, tacir ve tacir olmanın hükümleri, tacir yardımcıları; bağımlı yardımcılar, bağımsız yardımcılar, ticaret sicili örgütü, ticaret unvanı ve işletme adı, marka; markanın tanımı ve türleri, tescili, marka sahibinin hakları ve yükümlülükleri, markayla ilgili hukuki işlemler, haksız rekabet,kıymetli evrak kavramı, temel nitelikleri ve çeşitli bakımlardan sınırlandırılması,kıymetli evrakın ziya ve iptali; kambiyo senetleri; poliçe, bono (emre muharrer senet), çek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ticari işletme hukuku: |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Ticari işletme, ticari işler tabi oldukları hükümler |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Tacir ve tacir olmanın hükümleri |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Tacir yardımcıları, ticaret sicili |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Ticaret unvanı ve işletme adı |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Marka, haksız rekabet |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Ticari defterler |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
9 |
Kıymetli evrak hukuku |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Kıymetli evrakın unsurlar |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Kıymetli evrakın nitelikleri |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Kıymetli evrakın türleri |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Kıymetli evrakın devir şekilleri |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
14 |
Defiler |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
15 |
kambiyo senetleri ve ibraz süreleri |
Okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Mustafa Çeker, Ticari İşletme Hukuku,Orion Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
2 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
2 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|