Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik II |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN GÜLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Normal ve standart normal dağılımların özelliklerini ayırt eder
Ortalama ve varyansa ilişkin çeşitli durumlarda aralık tahmin edebilir
Elde edilen güven aralığını yorumlayabilir
Farklı koşullar altında hipotez testleri oluşturarak, hipotezleri test eder
Hipotez testi sonucuna göre parametre hakkında karar verir
Ki kareye dayanan bağımsızlık testi yardımıyla iki kategorik değişkenin bağımsız olup olmadığını sınar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sürekli olasılık dağılımlarının özelliklerini bilerek dağılımlar arası geçiş yapabilme, örneklem verisi kullanılarak dağılım parametrelerine ilişkin güven aralığı oluşturabilme ve hipotezleri test edebilme amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Normal ve standart normal dağılımlar arası geçişleri yapabilmeyi, örnekleme dağılımını oluşturarak parametrelere ilişkin aralık tahmin edebilmek ve hipotez testleri yardımıyla istatistiksel sonuç çıkarabilmeyi içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Motivasyon: Sürekli dağılımların özelliklerinin açıklanması
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
2 |
Normal ve standart normal dağılımın özellikleri ve dönüştürülmeleri
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
3 |
Örnekleme seçimi ve örnekleme dağılımları
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
4 |
Örneklem ortalaması ve varyansının özellikleri
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
5 |
Merkezi limit teoremi ve örneklem ortalamasına ilişkin olasılıkların hesaplanması
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
6 |
Aralık Tahmin Etme: Tek kitle için güven aralıklarının oluşturulması
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
7 |
Aralık Tahmin Etme (devam): İki kitle için güven aralıklarının oluşturulması
|
Ödev1: Güven aralıkları ile ilgili deneme sınavı
|
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
İstatistiksel Sonuç Çıkarma: Tek kitle için Hipotezlerin kurulup test edilmesi
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
10 |
Tek kitle hipotez testlerine ilişkin karışık uygulamalar
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
11 |
İstatistiksel Sonuç Çıkarma (devam): İki kitle için Hipotezlerin kurulup test edilmesi
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
12 |
İstatistiksel Sonuç Çıkarma (devam): İki kitle için Hipotezlerin kurulup test edilmesi
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
13 |
İki kitle hipotez testlerine ilişkin karışık uygulamalar
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
14 |
Ki-Kareye dayalı bağımsızlık testi
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
15 |
Ki-kare bağımsızlık testine ilişkin uygulamalar
|
Ödev2: Hipotez testleri ile ilgili deneme sınavı |
Düz Anlatım, İstatiksel Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
3 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
0 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
5 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
0 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|