|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Para Teorisi |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUAMMER TEKEOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Makroekonominin parasal çerçevesinin anlaşılması
Parasal çerçevenin makro istikrar açısından öneminin kavratılması
Krizlerin parasal nedenleri ve para politiklarının işe yararlılığı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Para ekonomisi yirminci yüzyılda önem kazanmış bir bilim alanıdır ve Makro Teorinin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Ayrıca, Makroekonomik Teorinin en karmaşık kısmını oluşturmaktadır. Bu bilim alanı Keynesçi ve Monetarist yaklaşımların şekillendirdiği bir alandır ve henüz tam olgunluğa eriştirilememiştir. Dersin içeriği de bu yöndeki tartışmaları ve analizleri kapsamaktadır. Para alanında kendini yetiştirecek öğrencinin bu dersin dışında finans ve bankacılık konularında da çalışması gerekmektedir. Ders, reel ekonomi parasal ekonomi ilişkilerinin temel bağlantılarını göstermeye çalışan bir nitelikte verilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Para teorisi, para miktarı tanımları, para talebi, arzı ve politikası, para ekolleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Para Teorisi ve Para Politikası Hakkında Açıklamalar, Paranın Fonksiyonları ve Özellikleri |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
2 |
Para Miktarı Tanımları, Likidite ve Kredi |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
3 |
Para Rejimleri ve Temel İlkeler, Parasal Kesimin Finansal Sistem İçindeki Konumu |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
4 |
Para Talebi Teorisi |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
5 |
Para Arzı Teorisi |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
6 |
Faiz Teorisi, Ödemeler Dengesi ve Para Miktarı |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
7 |
Para Politikası |
|
|
|
8 |
Ara Sınav |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
9 |
Para Politikası (Devam) |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
10 |
Neo-Klasik Yaklaşımda Parasal Analiz, Keynes ve Keynescilerde Para Politikası |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
11 |
Keynesci Yaklaşıma Tepkiler ve Neo-Klasik Sentez |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
12 |
Genel Dengesizlik Yaklaşımı, Paracı Yaklaşım |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
13 |
Paracı Yaklaşım (Devam) Yeni Klasik Okul |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
14 |
Yeni Keynesciler, Avusturya Okulu |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
15 |
Enflasyon Teorileri |
İlgili bölüm okuma |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Yarıyılsonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Merih PAYA, Para Teorisi ve Politikası, Filiz Kitabevi İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dr. Fuat Ercan, Para ve Kapitalizm, Devin Yayıncılık, İSTANBUL 2005
Prof. Dr. Tezel ÖÇAL ve Doç. Dr. Ö. Faruk ÇOLAK, Para; Teori ve Politika, Nobel Yayın Dağıtım ANKARA 1999
Doç. Dr. Mehmet GÜNAL, Para Banka ve Finansal Sistem, Yeni Dönem Yayıncılık ANKARA 2006
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
5 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
2 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
5 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
2 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 160 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|