|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası İktisat II |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FİKRET DÜLGER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Döviz Piyasasını anlama ve döviz kuru sistemlerinin işleyişini kavrama Dış Ödemeler bilonçosunu öğrenme ve hesaplama Uluslararası parasal iktisadın mantığını kavrayabilmek Uluslararası iktisatla, bir ülkenin ekonomik kalkınması arasındaki ilişkiyi kurabilmek Uluslararası para sistemini ve gelişimini tanımlayabilmek ve açık ekonomilerde makroekonomik politika analizlerini inceleyebilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, uluslararası ticari ilişkilerin parasal boyutunu anlamaya çalışmaktır. Uluslararası İktisat II dersinde uluslararası parasal ilişkilerden bahsedilecektir. Bu çerçevede, döviz piyasasının özellikleri ve aktörleri, döviz kurlarının belirlenmesi, döviz kuru sistemleri, uluslararası para sistemi, uluslararası makro ekonomik politikalar, uluslararası sermeye piyasaları gibi konulara değinilecektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, uluslararası parasal iktisat, döviz piyasası analizleri, döviz kuru teorileri, fiyat değişim mekanizmaları, uluslararası iktisat ve ekonomik kalkınma, azgelişmiş ülkeler, para ve sermaye piyasaları, doğrudan sermaye akımları, uluslararası hizmetler ticareti, uluslararası para sistemleri, IMF, açık ekonomilerde makroekonomik politika analizleri: iç -dış denge, gibi konular işlenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uluslararası parasal iktisada giriş: Dış ödemeler bilançosu |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Döviz piyasası analizleri ve döviz türevleri, Döviz Kuru teorileri |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Döviz Kuru teorileri |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Para ve sermaye piyasaları |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
5 |
Dolaysız yabancı sermaye yatırımları |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
6 |
Dış finansman kaynakları: dış yardımlar |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
7 |
Dış tasarruf ve dış borçlar |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Uluslararası para sistemi: Dünü ve Bugünü |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
10 |
Uluslararası para sistemi: Dünü ve Bugünü |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
11 |
Uluslararası kuruluşlar: IMF, Dünya Bankası vd. |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
12 |
Uluslararası kuruluşlar: IMF, Dünya Bankası vd. |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
13 |
Açık ekonomilerde makroekonomik politika analizleri: İç ve dış denge |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
14 |
Açık ekonomilerde makroekonomik politika analizleri: İç ve dış denge |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Uluslararası İktisat Teori, Politika ve Uygulama. Halil Seyidoğlu, İstanbul: Güzem Yayınları, 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|