Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Materyal Geliştirme

Dersin Kodu : O 306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul Öncesi Eğitiminde kullanılan etkinlikleri açıklar
Sanat etkinliklerinin önemini açıklar
Okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan sanat etkinliklerini ve materyalleri hazırlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okul Öncesi çocukları için etkinliklerin önemini açıklama ve amaca uygun materyal hazırlama

Dersin İçeriği : Okul Öncesi çocukları için etkinliklerin önemini açıklama ve amaca uygun materyal hazırlama (oyun hamuru, farklı boyamalar, kağıt çalışması, kolaj çalışması, proje vd.)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan etkinlikleri açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
2 Sanat etkinliklerinin önemini açıklama Konu iligli kaynakların okunması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
3 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (kil) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
4 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (talaş) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
5 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (kağıt hamuru, tuz seramiği) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
6 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (macun, mum) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
7 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını(sulu boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
8 Ara sınav Ara sınava hazırlık Öğrenci Portfolyosu
9 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını (pastel boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
10 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını (parmak boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
11 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını (ebru) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
12 Sanat etkinliklerinde kullanılan kağıt işlerini amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
13 Sanat etkinliklerinde kullanılan kolaj çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
14 Sanat etkinliklerinde kullanılan proje çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
15 Kukla ve Maske için amaca uygun malzeme seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösterip-yaptırma
16/17 Final sınavı Finale hazırlık Öğrenci portfolyosu, sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldız, F.Ü. & Şener, T. (2003). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayın Dağım, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 7 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 0
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4