|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yaratıcılık Ve Geliştirilmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
O 205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar Yaratıcılıkla ile ilgii kuramcıları açıklar Yaratıcılığın basamaklarını açıklar Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar Yaratcılığı engellleyen faktörleri açıklar Yaratıcı etkinlikleri planlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 403 Rehberlik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamları tasarlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yaratıcılık ve kuramlarını, önemini, yaratıcı çevrenin özelliklerini, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişkiyi açıklar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
2 |
Yaratıcılığın önemini ve kuramlarını açıklar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
3 |
Yaratıcılığın basamaklarını açıklar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
4 |
Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
5 |
Yaratcılığı engellleyen faktörleri açıklar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
6 |
Yaratıcı etknliklerden Serbest zaman etkinliğini planlar |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
7 |
Yaratıcı etkinliklerden Türkçe etkinliğini planlar |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yaratıcı etkinliklerden drama etkinliğini planlar |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
10 |
Yaratıcı etkinliklerden müzik etkinliğini planlar |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
11 |
Yaratıcı etkinliklerden oyun etkinliğini planlar |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
12 |
Yaratıcı etkinliklerden okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini planlar |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
13 |
Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı tartışılır |
önceden, Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı okunacak |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
14 |
Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlikler planlar |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
15 |
Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlikler uygular |
Bireysel çalışma |
soru cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Öğrenci portfolyoları ve sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Argun, Y. (2004). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
Üstündağ, T. (2003). Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem A Yayıncılık
De Bono, E. (2004). Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Remzi Kitapevi.
Yıldız, F.Ü. & Şener, T. (2003). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayın Dağım, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
3 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
4 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
2 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
3 |
21 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|