Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yaratıcılık Ve Geliştirilmesi

Dersin Kodu : O 205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar
Yaratıcılıkla ile ilgii kuramcıları açıklar
Yaratıcılığın basamaklarını açıklar
Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar
Yaratcılığı engellleyen faktörleri açıklar
Yaratıcı etkinlikleri planlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 403 Rehberlik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamları tasarlamaktır.

Dersin İçeriği : Yaratıcılık ve kuramlarını, önemini, yaratıcı çevrenin özelliklerini, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişkiyi açıklar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
2 Yaratıcılığın önemini ve kuramlarını açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
3 Yaratıcılığın basamaklarını açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
4 Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
5 Yaratcılığı engellleyen faktörleri açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
6 Yaratıcı etknliklerden Serbest zaman etkinliğini planlar Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
7 Yaratıcı etkinliklerden Türkçe etkinliğini planlar Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
8 Ara sınav Ara sınav hazırlık Yazılı sınav
9 Yaratıcı etkinliklerden drama etkinliğini planlar Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
10 Yaratıcı etkinliklerden müzik etkinliğini planlar Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
11 Yaratıcı etkinliklerden oyun etkinliğini planlar Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
12 Yaratıcı etkinliklerden okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini planlar Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
13 Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı tartışılır önceden, Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı okunacak soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
14 Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlikler planlar Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
15 Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlikler uygular Bireysel çalışma soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Öğrenci portfolyoları ve sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Argun, Y. (2004). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
 Üstündağ, T. (2003). Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem A Yayıncılık
 De Bono, E. (2004). Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Remzi Kitapevi.
 Yıldız, F.Ü. & Şener, T. (2003). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayın Dağım, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 7 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 3
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 4
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 3
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5