|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce II |
|
Dersin Kodu |
: |
I 104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. YEŞİMTUYAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlgi alanları ile ilgili konular hakkında fikir verir Düşünceleri ve planları için kendini ifade ederek fikir verir Kendi yaşamı ile ilgili bilgileri basit şekilde ifade eder Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder Öğrenci orta düzeyde İngilizce cümleleri anlar Günlük olaylarla ilgili bilgi alışverişinde bulunur İngilizce okuduğunu anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders ile üniversite öğrencilerinin yabancı dili anlama,okuma,konuşma,dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zamanlar,Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri, Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri, Sıfatların eşitlik karşılaştırması, Koşul cümleleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelecek zaman”Going to” |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
2 |
”To Be” fiiliyle di’li geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
3 |
Düzenli ve düzensiz fiillerle di’li geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
4 |
Cümle sonu soruları |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
5 |
Gelecek zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
6 |
Sıfatlarla ve isimlerle “enough” kelimesinin kullanımı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
7 |
Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri
Sıfatların eşitlik karşılaştırması
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
10 |
Yakın geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
11 |
Koşul cümleleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
12 |
Şimdiki zamanın hikayesi |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
13 |
Bağlaçlar ile şimdiki zamanın hikayesinin kullanımı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
14 |
Miş’li geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
15 |
Konuların tekrarı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ersungur,Muhittin (2006) New College English,Adana,Meridyen ELT
Türkçe-İngilizce/İngilizce-Türkçe sözlük
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 42 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|