Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : I 103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. YEŞİMTUYAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlgi alanları ile ilgili konular hakkında fikir verir
Kendi yaşamı ile ilgili bilgileri basit şekilde ifade eder
Düşünceleri ve planları için kendini ifade ederek fikir verir
Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder
Öğrenci orta düzeyde İngilizce cümleleri anlar
Günlük olaylarla ilgili bilgi alışverişinde bulunur
İngilizce okuduğunu anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders ile üniversite öğrencilerinin yabancı dili anlama,okuma,konuşma,dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği : şahıs zamirleri ,tanımlıklar,sayılar,çoğul isimler ,edatlar,İşaret sıfatları,Sayılabilen isimler ,Sayılamayan isimler ,Miktar bildiren kelimeler,zamanlar ,sahip olmak fiileri,İyelik sıfatları ,İyelik zamirleri ,Emir cümleleri,Kip belirteçleri,Nesne durumundaki zamirler,sıklık ,seyreklik bildiren zarflar

Dersin Dili : Türkçe+İngilizce

Dersin Yeri : Bölüm dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı; şahıs zamirleri ”To be” fiili Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
2 Tanımlıklar Meslekler Soru kelimeleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
3 Esas sayılar Sıra sayıları Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
4 Düzenli çoğul isimler Düzensiz çoğul isimler Sıfatlar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
5 Yer bildiren edatlar İşaret sıfatları Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
6 Sayılabilen isimler Sayılamayan isimler Miktar bildiren kelimeler sahip olmak fiileri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
7 İyelik sıfatları İyelik zamirleri İsimlerin iyelik şekilleri Emir cümleleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Şimdiki zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
10 Zamanla ilgili alıştırmalar yapma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
11 Kip belirteçleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
12 Miktar belirliyici soru kelimeleri Nesne durumundaki zamirler Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
13 Geniş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
14 Geniş zamanla sıklık ,seyreklik bildiren zarflar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
15 Konuların tekrarı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
16/17 Final sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Ersungur,Muhittin (2006) New College English,Adana,Meridyen ELT Türkçe-İngilizce/İngilizce-Türkçe sözlük
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 3 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 41
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.64
Dersin AKTS Kredisi: 2