Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ekonometri I

Dersin Kodu : EM 301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler ekonometri kavramını anlar.
Ekonometrik model kurar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders Ekonometri, İktisat ve Maliye Bölümlerine kayıtlı olup temel matematik ve istatistik bilgisi olan İ.İ.B. Fakültesi öğrencilerine temel ekonometri Yöntemlerini öğretme amacını taşımaktadır. Bu derste içerilen başlıklar, yukarıda bahsedilen branşlara yönelik uygulamalarla ekonometrik araştırma yapmak isteyen öğrencilere kendi çalışma alanlarında destek olmayı amaçlamıştır.

Dersin İçeriği : Ekonometri, ekonometrik yöntemler, ekonometrik modeller

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonometrinin Konusu ve Ekonometrinin Tarihçesi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım
2 Bazı Temel Matematik ve İstatistik Kuralları Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım
3 İktisadi Teorinin Matemetiksel bir Kalıba Oturtulması Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım
4 Basit Doğrusal Regresyon Modeli: EKK Tahmini Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım ve örnek çözme
5 Basit Doğrusal Regresyon Modeli: EKKY’nin Özellikleri ve Varsayımları Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım
6 Basit Doğrusal Regresyon Modeli: Aralıklı Tahminler, Aralıklı Öngörü ve Hipotez Testleri Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım ve örnek çözme
7 Örnek Soru Çözümleri Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır örnek çözme
8 Vize Sınavı
9 Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli: EKK Tahmini Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım ve örnek çözme
10 Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli: EKKY’nin Özellikleri ve Varsayımları Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım
11 Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli: Ortalamadan Sapmalar Yolu ile EKK tahmini Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım ve örnek çözme
12 Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli: Aralıklı Tahminler, Aralıklı Öngörü ve Hipotez Testleri Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım ve örnek çözme
13 Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli: Modelin Anlamlılığının Test Edilmesi (F Testi) Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır düz anlatım ve örnek çözme
14 Örnek Soru Çözümleri Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır örnek çözme
15 Örnek Soru Çözümleri Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır örnek çözme
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tümay ERTEK, Ekonometriye Giriş, Beta yayınları, 2.Baskı, İstanbul, 1996
 Domar N. Gujarati (Çevirenler Ümit Şenesen ve Gülay Günlük Şenesen), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 1999.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 5 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 4
2 Ekonometri kavramlarını açıklar 5
3 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 4
4 Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 4
5 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 3
6 İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar 2
7 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
8 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 4
9 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 1
10 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
14 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 2
15 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
16 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 4
17 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 4
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6