|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Ve Avrupa Birliği İlişkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
SGS312 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Avrupa Birliği´nin dünya politikasındaki yerini tanımlar, Türkiye-AB İlişkilerinin tarihi gelişimi Avrupa Birliği´nin kuruluşu ve gelişimini açıklar Avrupa Birliği´nin yapısını ve işleyişini açıklar Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Avrupa ülkelerinde yürütülen tartışmaları analiz eder, Türkiye´nin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin gelişimi, bu iki hukuk süjesi arasında kurulan mevzuatı ve bu mevzuat itibarıyla oluşturulan kurumsal yapısı hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
AB´nin kuruluşu, günümüze kadar geçirdiği gelişme ve kurumları AB´nin ortak politikaları, Türkiye-AB ilişkilerinin gelişim süreci, AB Dış Politikasının kavramsal çerçevesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sosyal Bilgiler Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Avrupa Birliği´ne Genel Bakış, Üyeleri,Temel Anlaşmaları |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
2 |
Avrupa Birliği´nin Dünyadaki Ekonomik Yeri |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
3 |
Avrupa Birliği´nin Dünyadaki Siyasi Yeri |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
4 |
Avrupa Birliği´nin Doğuşu |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
5 |
AB?nin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
6 |
Ankara Andlaşması ve Ortaklık ilişkilerinin dönemleri/Katma Protokol ve Gümrük Birliği Kararı |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
7 |
Türkiye-AB İlişkilerinin tarihi gelişimi |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
8 |
Ara sınavlar |
Çalışmaların özetlenmesi |
Rapor yazma |
|
9 |
Kurumsal işbirliği: Ortaklık Komitesi, Karma Parlamento Komisyonu, Gümrük Birliği Ortak Komitesi |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
10 |
Türkiye’nin Avrupa Topluluklarına tam üyelik başvurusu |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
11 |
Türkiye’nin AB’ne üye adaylığı |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
12 |
Kopenhag zirvesinin Türkiye-AB ile ilişkilerine etkisi |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
13 |
Türkiye’nin yerine getirmesi gereken yükümlülükler |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
14 |
Türk hukukunun topluluk hukukuna uyumlaştırılması |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
15 |
Türkiye´de AB Algılaması |
Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek |
Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavları |
Dönem boyunca okunan makalelerin özetlenmesi |
Açık Uçlu sorular |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul,
Günuğur, H., (2002). Türkiye-AB İlişkileri Son Gelişeler El Kitabı, İzmir Ticaret Odası ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayını. İzmir .
Karluk, R., (2002) Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
4 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
0 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
4 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
0 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
5 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
4 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 79 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|