Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Ve Avrupa Birliği İlişkileri

Dersin Kodu : SGS312

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Avrupa Birliği´nin dünya politikasındaki yerini tanımlar,
Türkiye-AB İlişkilerinin tarihi gelişimi
Avrupa Birliği´nin kuruluşu ve gelişimini açıklar
Avrupa Birliği´nin yapısını ve işleyişini açıklar
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir,
Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Avrupa ülkelerinde yürütülen tartışmaları analiz eder,
Türkiye´nin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin gelişimi, bu iki hukuk süjesi arasında kurulan mevzuatı ve bu mevzuat itibarıyla oluşturulan kurumsal yapısı hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : AB´nin kuruluşu, günümüze kadar geçirdiği gelişme ve kurumları AB´nin ortak politikaları, Türkiye-AB ilişkilerinin gelişim süreci, AB Dış Politikasının kavramsal çerçevesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sosyal Bilgiler Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Avrupa Birliği´ne Genel Bakış, Üyeleri,Temel Anlaşmaları Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
2 Avrupa Birliği´nin Dünyadaki Ekonomik Yeri Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
3 Avrupa Birliği´nin Dünyadaki Siyasi Yeri Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
4 Avrupa Birliği´nin Doğuşu Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
5 AB?nin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
6 Ankara Andlaşması ve Ortaklık ilişkilerinin dönemleri/Katma Protokol ve Gümrük Birliği Kararı Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
7 Türkiye-AB İlişkilerinin tarihi gelişimi Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
8 Ara sınavlar Çalışmaların özetlenmesi Rapor yazma
9 Kurumsal işbirliği: Ortaklık Komitesi, Karma Parlamento Komisyonu, Gümrük Birliği Ortak Komitesi Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
10 Türkiye’nin Avrupa Topluluklarına tam üyelik başvurusu Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
11 Türkiye’nin AB’ne üye adaylığı Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
12 Kopenhag zirvesinin Türkiye-AB ile ilişkilerine etkisi Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
13 Türkiye’nin yerine getirmesi gereken yükümlülükler Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
14 Türk hukukunun topluluk hukukuna uyumlaştırılması Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
15 Türkiye´de AB Algılaması Avrupa Birliği - Türkiye İlişkilerine yönelik makale okumak ve özetlemek Anlatım, soru- cevap, öğrencilerin ödevlerle anlatılan konuları araştırması
16/17 Yıl sonu sınavları Dönem boyunca okunan makalelerin özetlenmesi Açık Uçlu sorular


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul,
 Günuğur, H., (2002). Türkiye-AB İlişkileri Son Gelişeler El Kitabı, İzmir Ticaret Odası ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayını. İzmir .
 Karluk, R., (2002) Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 30
    Ödev/Proje/Diğer 1 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 0
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 5
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 4
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 0
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 0
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 4
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 0
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 5
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 4
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3