Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk Edebiyatı

Dersin Kodu : SGS205

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ANDAÇ ÇUHADAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi alan öğrenci; Çocuk ve gençlik edebiyatını tanımlar.
Farklı yaş ve cinsiyet gruplarına uygun çocuk edebiyatı yapıtlarını belirler.
3. Eleştirel ve yaratıcı okuma uygulamaları yapar
Çocuk edebiyatı yapıtları içinden Sosyal Bilgiler temalarına uygun olanları değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuk edebiyatının seçkin örnekleri ile tanışarak okuma zevkinin gelişmesini sağlamak, seçilen örnekler üzerinde eleştirel ve yaratıcı okuma çalışmaları yapmak.

Dersin İçeriği : Çocuk edebiyatı kavramı, çocuk edebiyatının gelişim süreci, çocuk edebiyatı metinleri ve çocuklar için hazırlanan ürünlerin çocuğun gelişim sürecine uygunluğu, seçilen metinlerin ana dili eğitimine katkısı, bu metinlerin evrensel insani değerlerin çocuğa kazandırılmasındaki işlevi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sosyal Bilgiler dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencilerle tanışma, ders hakkında genel bilgi verilmesi yok Anlatım
2 Çocuk ve gençlik edebiyatı hakkında bilgilendirme. Öğrenci deneyimlerinin aktarılması. gözlem Anlatım, soru-cevap
3 Edebiyatın Sosyal Bilgiler öğretimindeki rolünün tartışılması. ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi
4 Eleştirel ve yaratıcı okuma ve yazmanın tartışılması ve örnekler verilmesi. ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Öğrencilerin, kendileri için önemli edebi eserleri sınıf ile paylaşmaları. araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Çocuk edebiyatı yapıtları içerisinden bir seçki yapılarak öğrencilere okuma listesi oluşturulması. araştırma Grup çalışması
7 Öğrencilerin listelerindeki kitapları okumaları. okuma Grup çalışması
8 Sınav Sınav
9 Okunulan kitaplarla ilgili duygu ve düşüncelerin paylaşılması. okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Eleştirel ve yaratıcı yazma çalışmaları. ön okuma Grup çalışması
11 Öğrencilerin listelerindeki kitapları okumaları. okuma Grup çalışması
12 Okunulan kitaplarla ilgili duygu ve düşüncelerin paylaşılması. okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Okunulan kitaplarla ilgili duygu ve düşüncelerin paylaşılması. okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Ödev ve değerlendirme okuma Grup çalışması
15 Öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersi öğrencileri için önerecekleri bir kitap listesi hazırlamaları okuma Grup çalışması
16/17 Final sınavı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hasan Güleryüz: Yaratıcı Çocuk Edebiyatı / Ömer Yılar-Lokman Turan (Ed): Çocuk Edebiyatı
 
 Çocuk ve gençlik edebiyatı konulu makale ve bildiriler
 
 Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 5
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 0
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 0
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 3
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 4
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 3
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 5
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 0
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3