|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygulamalı Harita Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SBS201 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Haritadaki ölçek kavramını ifade eder.
Haritadan yatay koordinatları ve yatay uzunluğu okur.
Hesaplama işlemlerini yapar Çizim işlemlerini yapar Ön hazırlık çalışmalarını planlar Farklı özellikte amaca uygun haritalar hazırlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
harita konusunda temel bilgiler edinerek, harita yorumlamak ve amaca uygun harita hazırlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders,giriş, ders yeterlilikleri ve gereçleri, dünyanın şekli ve boyutları, birimler ve birim dönüşümleri, ölçek, haritaların sınıflandırılması, haritaların okunması, düzlemde temel hesaplamalar, harita projeksiyonları, UTM projeksiyon ve sistemi, ulusal pafta endeksi, harita uygulamaları ve GPS ile navigasyonu kapsar.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sosyal Bilgiler Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kartoğrafya |
Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru – cevap, tartışma |
|
2 |
Ölçek ve türleri |
Farklı ölçekte harita temin etme |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
3 |
Harita plan ve kroki tanımları özellikleri ve farklılıkları |
Yaşanılan semtin krokisini çizme |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
4 |
Harita yapıların tanımlanması |
Karayolları haritası bulundurma |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, tartışma |
|
5 |
Farklı özellikteki haritaların yorumlanması |
meteo.gov.tr adresinden farklı merkezlere ait klimatolojik verileri elde etme |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
6 |
Harita çizim yöntemleri |
Adana şehir planının incelenmesi |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
7 |
Harita işaretleri |
Aydinger kağıdı, çizim kalemi, cetvel, atlas bulundurma |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
8 |
Ara sınavlar |
Yok |
Yok |
|
9 |
Topoğrafik haritalar |
Büyük ölçekli harita bulundurma |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
10 |
Topoğrafik haritalar |
Büyük ölçekli harita bulundurma |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
11 |
İzohipsleri renklendirme |
İzohips haritasının boyanması |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
12 |
Kabartma harita |
Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
13 |
Kabartma harita |
Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
14 |
Kabartma harita |
Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
15 |
Kabartma harita |
Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme |
Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavları |
Çalışmaların değerlendirilmesi |
Performans Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cevat İ. ,Ali E., Ferruh Y. (2005). Topografya - Ölçme Bilgisi, Atlas Yayın Dağıtım, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Elibüyük, M. (2000). Matematik Coğrafya. Ekol Yayınevi. Ankara
Ders Notları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
3 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
0 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
4 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
0 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
0 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|