|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul ve sosyal çevre arasında ilişki kurar. Okul örgütünün toplumsal alandaki konumunu değerlendirir. Öğretmenlik deneyimine sahip olur. Okul ve yönetimi hakkında deneyim kazanır. Öğrencilerin içinde bulundukları eğitim yaşantılarını eleştirir. Eğitim- okul ve toplum ilişkilerini analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul, öğrenci ve öğretmenlik mesleğini çeşitli yönlerden tanımaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Yok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
2 |
Öğrencinin okuldaki bir günün gözlemleme |
Öğretmen adayı sınıf geçme ve sınav yönetmeliğini inceler; uygulama öğretmeni ile birlikte analiz eder; |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
3 |
Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
4 |
Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
5 |
Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
6 |
Derste ne tür etkinliklerden yararlanıldığını gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
7 |
Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
8 |
Ara Değerlendirme |
Yapılan çalışmaları raporlaştırma |
Öğretmen adayı okul deneyimi uygulamalarını değerlendirir. |
|
9 |
Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
10 |
Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
11 |
Okulun örgüt yapısını gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
12 |
Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını gözlemleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
13 |
Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
14 |
Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
15 |
Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama |
Bir günlük gözlem planı hazırlama |
Gözlem-İnceleme, Soru-Cevap, Uygulama |
|
16/17 |
Dönem sonu Değerlendirmesi |
Öğretmen adayı okul deneyimi uygulamalarını değerlendirir. |
Öğretmen adayı okul deneyimi uygulamalarını değerlendirir. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Demirtaş, H. 2004; Okul Deneyimi,Anı Yayıncılık, Ankara [2] Demircioğlu,İ.H,2010; Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
5 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
2 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
2 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
5 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
0 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
4 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
5 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
4 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
5 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
0 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 202 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|