Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıf yönetiminin temel ilke ve kavramlarını açıklar Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklar Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklar Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptarlar Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinirler İstenmeyen davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu programın amacı öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin ne olduğunu, boyutlarını, sınıf yönetimi teorilerinin uygulanışını, sınıfta meydana gelen istenmeyen davranışların neler olduğu, nedenleri ve nasıl baş edebilecekleri konusunda bilgi verme amaçlıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu kursun içeriğinde sınıf yönetimi tanımı, sınıf yönetiminin boyutları, temel kavramları, sınıfta disiplin kavramı ile istenmeyen davranışlar bulunmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetiminin tanımı |
yok |
Beyin fırtınası . discussion, kişisel deneyim ve yaşantılar |
|
2 |
Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler |
kendi deneyimlerinin analizi |
tartışma ve konu anlatımı |
|
3 |
Sınıf yönetimi boyutları |
Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma |
tartışma ve konu anlatımı |
|
4 |
Sınıf yönetimi modelleri ve anlayışları |
Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma |
tartışma ve konu anlatımı |
|
5 |
Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama |
Kendi sınıflarında ihtiyaç duyabilecekleri sınıf kurallarını oluşturma ve nasıl yaratıcı bir şekilde sınıfa kazandırabileceklerine yönelik rapor hazırlama |
tartışma beyin fırtınası |
|
6 |
Sınıf yönetiminde fiziksel düzenleme |
Farklı sınıfların fiziksel özelliklerini gözlemleyerek not etme ve hayellerindeki sınıfı resmettme |
Tartışma konu anlatımı |
|
7 |
Sınıfta öğretimin yönetimi |
Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma |
tartışma ve konu anlatımı |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava çalışma |
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Sınıfta zamanın yönetimi |
Kişisel zaman yönetimi planı oluşturma ve zamanı etkili kullanmaları için plan yaparak aktivitelerde bulunma |
tartışma ve konu anlatımı |
|
10 |
Olumlu sınıf atmosferi oluşturma |
Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma kendi deneyimlerini raporlama |
Beyin fırtınası tartışma ve konu anlatımı |
|
11 |
Sınıf içi iletişim ve etkileşim |
Kendi iletişim ve etkileşim becerileri hakkında çıkarımlarını raporlaştırma |
Beyin fırtınası tartışma ve konu anlatımı |
|
12 |
Davranış yönetimi |
Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma |
tartışma ve konu anlatımı |
|
13 |
İstenmeyen davranışlar ve nedenleri |
Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma |
tartışma ve konu anlatımı |
|
14 |
İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler |
Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma |
tartışma ve konu anlatımı |
|
15 |
İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler |
Farklı sınıflara giderek istenmeyen davranışlar ve bunlara yönelik uygulanan stratejileri gözlemleyerek raporlaştırma |
Kendi gözlem deneyimlerini sınıfta anlatırma. Kendi sınıf yönetimi anlayışlarını oluşturma için tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava çalışma |
Çoktan seçmeli test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
4 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
3 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
3 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
4 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
4 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
3 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
2 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
5 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
5 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
5 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
5 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|