|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antibiyot. Ve Etki Mek. |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 448 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
antimikrobiyal ajanların etkileri ve mikroorganizmaların direnç mekanizmaları hakkında yeterli bilgiye sahip olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 448 Antibiyot. Ve Etki Mek.
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimyasal ve biyolojik antimikrobiyal etkili ajanların mikroorganizmalar üzerindeki hedefleri, etkileri, mikroorganizmaların bu ajanlara karşı davranışları ve geliştirdikleri direnç mekanizmalarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimyasal Antimikrobiyal ajanlar, mikrobiyal üremenin kontrolü,
Antimikrobiyal bir ajanın in vivo kullanımında organizmada izlediği yol.
Antimikrobiyal ajanların uygulama yerleri ve yolları.
Antibiyotiklerin hedefleri
Sentetik antimikrobiyal ilaçlar
Doğal antimikrobiyal ilaçlar: Antibiyotikler
Hücre duvarı biyosentezini inhibe eden antibiyotikler: Penisilinler, sefalosiporinler, basitrasin, karbapenem, monobaktam, vankomisin
Protein sentezini inhibe eden antibiyotikler: makrolidler, aminoglikozidler, tetrasiklinler, linkozamidler
DNA-giraz inhibitörleri: Kinolonlar (Nalidiksik asit)
Lipit Biyosentezini durduranlar, folik asit metabolizmasında etkili antimikrobiyal ajanlar
Sitoplazmik membran strüktürü ve fonksiyonunu etkileyen antimikrobiyal ajanlar: Polimiksinler, Daptomisin
Antiviral ajanlar
Antifungal ajanlar
Antiparaziter ajanlar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kimyasal Antimikrobiyal ajanlar, mikrobiyal üremenin kontrolü, |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
2 |
Antimikrobiyal bir ajanın in vivo kullanımında organizmada izlediği yol. |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
3 |
Antimikrobiyal ajanların uygulama yerleri ve yolları. |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
4 |
Antibiyotiklerin hedefleri |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
5 |
Sentetik antimikrobiyal ilaçlar |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
6 |
Doğal antimikrobiyal ilaçlar: Antibiyotikler |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
7 |
Hücre duvarı biyosentezini inhibe eden antibiyotikler: Penisilinler, sefalosiporinler, basitrasin, karbapenem, monobaktam, vankomisin |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Protein sentezini inhibe eden antibiyotikler: makrolidler, aminoglikozidler, tetrasiklinler, linkozamidler |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
10 |
DNA-giraz inhibitörleri: Kinolonlar (Nalidiksik asit) |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
11 |
Lipit Biyosentezini durduranlar, |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
12 |
folik asit metabolizmasında etkili antimikrobiyal ajanlar |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
13 |
Antiviral ajanlar |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
14 |
Antifungal ajanlar |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
15 |
Antiparaziter ajanlar |
güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması |
ders notları ve projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
What is an Antibiotic?, 2003. R. Bentley, J.W. Bennett.
. Pharmacology, 1998. P. Winstanley, T. Walley.
Brock Biology of Microorganism, 2009. M.T. Madigan, J.M. Martinko, P.V.Dunlap, D.P.Clark
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
95 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
5 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
1 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|