|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oşinografi |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 412 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CAHİT ERDEM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Denizlerın ve okyonusların kımyasal ve fızıksel özelliklerını ögrenmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Denizlerin ve okyanusların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Deniz suyunun fiziksel kimyasal özellikleri, denizlerin sınıflandırması, ekolojik faktörlerin organizmalar üzerine etkisi, bentik ve pelajik populasyonlar ve onların özellikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kıtasal kayma, okyanus tabanlarının jeomorfolojisi
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
2 |
Okyanusların dip örtüsü
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
3 |
Suyun özellikleri
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
4 |
Deniz suyunda bulunan temel, iz ve yan elementler
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
5 |
Deniz suyunun kimyasal özellikleri
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
6 |
Deniz suyundaki asılı partiküller
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
7 |
Denizlerde ışık dağılımı
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
8 |
Ara sinav |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
9 |
Denizlerde sıcaklık dağılımı
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
10 |
Denizel organizmaların sınıflandırması
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
11 |
Denizel organizmaların sınıflandırması
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
12 |
Belgesel gösterimi
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
13 |
Oşeanik plankton
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
14 |
Oşeanik nekton
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
15 |
Oşeanik megafauna
|
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sinavi |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kocataş, A., 1999. Oseanoloji, Deniz Bilimlerine Giriş. Ege ÜniversitesiSu Ürünleri Kitaplar Serisi, No: 60. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir. 358s
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
0 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
2 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|