|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Embriyol. Ve Çiml. |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 410 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DARICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı tohumları çimlendirmek için gerekli altyapıyı kazandırmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki embriyosu ve tiplerini tanıtıp çimlenmeyi etkileyen faktörleri açıklamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Embriyolojinin tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı,
Gymnospermae’de embriyo gelişimi (erkek ve dişi çiçek yapıları),
Angiospermae’de embriyo gelişimi, cytomixis, cytokinesis,
Monosporik, disporik ve tetrasporik gametofitlerin özellikleri,
Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme), dikotiledonlarda embriyo gelişimi, apomixis, polyembriyoni.
Çimlenmenin tanımı, primer, sekonder ve zorunlu dormansi kavramları, çimlenmeyi etkileyen iç ve dış faktörler (tohumun yapısından kaynaklananlar)
Çimlenmeyi etkileyen dış faktörler
Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi)
Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği,
Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri ),
Çimlenme inhibitörleri,
Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme)
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Embriyolojinin tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı, |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
2 |
Gymnospermae’de embriyo gelişimi (erkek ve dişi çiçek yapıları), |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
3 |
Angiospermae’de embriyo gelişimi, cytomixis, cytokinesis, |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
4 |
Monosporik, disporik ve tetrasporik gametofitlerin özellikleri, |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
5 |
Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme), dikotiledonlarda embriyo gelişimi, apomixis, polyembriyoni, embriyoloji ve sistemat |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
6 |
Çimlenmenin tanımı, primer, sekonder ve zorunlu dormansi kavramları, çimlenmeyi etkileyen iç ve dış faktörler (tohumun yapısından kaynaklananlar ve to |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
7 |
Çimlenmeyi etkileyen dış faktörler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
10 |
Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
11 |
Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği, |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
12 |
Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri ), |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
13 |
Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri ), |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
14 |
Çimlenme inhibitörleri, |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
15 |
Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme) |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akman,Y.1998, Botanik, Palme Yay., Ankara
Taiz,L.,Zieger,E. (Editör İ. Türkan), 2008, Bitki Fizyolojisi, Palme Yay., Ankara
Ünal,M.2008, Bitki emb. Lab.,Nobel yay.,Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
4 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|