Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Embriyol. Ve Çiml.

Dersin Kodu : BL 410

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ DARICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı tohumları çimlendirmek için gerekli altyapıyı kazandırmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitki embriyosu ve tiplerini tanıtıp çimlenmeyi etkileyen faktörleri açıklamak

Dersin İçeriği : Embriyolojinin tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı, Gymnospermae’de embriyo gelişimi (erkek ve dişi çiçek yapıları), Angiospermae’de embriyo gelişimi, cytomixis, cytokinesis, Monosporik, disporik ve tetrasporik gametofitlerin özellikleri, Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme), dikotiledonlarda embriyo gelişimi, apomixis, polyembriyoni. Çimlenmenin tanımı, primer, sekonder ve zorunlu dormansi kavramları, çimlenmeyi etkileyen iç ve dış faktörler (tohumun yapısından kaynaklananlar) Çimlenmeyi etkileyen dış faktörler Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği, Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri ), Çimlenme inhibitörleri, Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Embriyolojinin tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı, Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
2 Gymnospermae’de embriyo gelişimi (erkek ve dişi çiçek yapıları), Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
3 Angiospermae’de embriyo gelişimi, cytomixis, cytokinesis, Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
4 Monosporik, disporik ve tetrasporik gametofitlerin özellikleri, Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
5 Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme), dikotiledonlarda embriyo gelişimi, apomixis, polyembriyoni, embriyoloji ve sistemat Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
6 Çimlenmenin tanımı, primer, sekonder ve zorunlu dormansi kavramları, çimlenmeyi etkileyen iç ve dış faktörler (tohumun yapısından kaynaklananlar ve to Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
7 Çimlenmeyi etkileyen dış faktörler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
10 Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
11 Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği, Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
12 Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri ), Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
13 Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri ), Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
14 Çimlenme inhibitörleri, Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
15 Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme) Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akman,Y.1998, Botanik, Palme Yay., Ankara
 Taiz,L.,Zieger,E. (Editör İ. Türkan), 2008, Bitki Fizyolojisi, Palme Yay., Ankara
 Ünal,M.2008, Bitki emb. Lab.,Nobel yay.,Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 4
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 4
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 4
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4