Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moloküler Biyoloji Lab.

Dersin Kodu : BL 363

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. NİHAN ARABACI
Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel moleküler biyoloji uygulamaları hakkında yeterli deneyime sahip olmak
Have enough experience about basic molecular biology applications

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 363 Moloküler Biyoloji Lab.

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Moleküler biyolojinin hızlı gelişimi sürecinde, güncel teknolojilerin temelini ve uygulama alanlarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Moleküler biyoloji laboratuarlarının çalışma pirensipleri, kullanılan ekipmanlar, laboratuar güvenliği Moleküler biyoloji laboratuarlarının çalışma pirensipleri, kullanılan ekipmanlar, laboratuar güvenliği Bakterilerden plasmid eliminasyonu (EtBr ile) Bakterilerden plasmid eliminasyonu (EtBr ile) Prokaryotik hücrelerden plasmid DNA izolasyonu. Prokaryotik hücrelerden plasmid DNA izolasyonu. Nükleik asitlerin agaroz jelde separasyonu Nükleik asitlerin agaroz jelde separasyonu Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerden total protein ekstraksiyonu Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerden total protein ekstraksiyonu Protein elektroforez yöntemleri, SDS-PAGE’de proteinlerin separasyonu, PCR ile DNA amplifikasyonu Protein elektroforez yöntemleri, SDS-PAGE’de proteinlerin separasyonu, PCR ile DNA amplifikasyonu Prokaryotik hücrelere plasmid DNA’nın transformasyonu Prokaryotik hücrelere plasmid DNA’nın transformasyonu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : LABORATUVAR


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Moleküler biyoloji laboratuarlarının çalışma pirensipleri, kullanılan ekipmanlar, laboratuar güvenliği ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
2 Moleküler biyoloji laboratuarlarının çalışma pirensipleri, kullanılan ekipmanlar, laboratuar güvenliği ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
3 Bakterilerden plasmid eliminasyonu (EtBr ile) ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
4 Bakterilerden plasmid eliminasyonu (EtBr ile) ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
5 Prokaryotik hücrelerden plasmid DNA izolasyonu. ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
6 Prokaryotik hücrelerden plasmid DNA izolasyonu. ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
7 Nükleik asitlerin agaroz jelde separasyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
8 VİZE SINAVI
9 Nükleik asitlerin agaroz jelde separasyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
10 Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerden total protein ekstraksiyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
11 Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerden total protein ekstraksiyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
12 Protein elektroforez yöntemleri, SDS-PAGE’de proteinlerin separasyonu, PCR ile DNA amplifikasyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
13 Protein elektroforez yöntemleri, SDS-PAGE’de proteinlerin separasyonu, PCR ile DNA amplifikasyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
14 Prokaryotik hücrelere plasmid DNA’nın transformasyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
15 Prokaryotik hücrelere plasmid DNA’nın transformasyonu ders notları, güncel gelişmeler ve alakalı makalelerin taranması sözlü anlatım (projeksiyon ile) ve öğrencilerle birlikte uygulama
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Recombinant DNA Methodology, 1985. Jo-Anne R. Dillon.
 1. Moleküler biyolojide kullanılan yöntemler, 2008. G. Temizkan, N. Arda.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
3 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
4 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 5
5 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 51
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.04
Dersin AKTS Kredisi: 2