|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genetik 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Öğrenciler Temel Genetik konuları öğrenecek ve öğretecek duruma gelecekler,
2- Öğrenciler karşılaşacakları Genetik problemleri çözebilecek duruma gelecekler ve bu konuda yol gösterici olacaklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 302 Genetik 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel Genetik bilgileri öğretmek ve karşısına çıkabilecek kalıtım problemlerine çözüm üretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin akışında. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi dershaneleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sitoplazmik kalıtım |
Tahta ve kalem |
Dersin tahtaya yazılıp ve çizilen şekil üzerinde açıklaması |
|
2 |
Multipl alleli |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve multipl alleli ile ilgili genetik problemlerinin çözümü |
|
3 |
Polimeri ve pleiotropi |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve polimeriyle ilgili genetik problemlerinin çözümü |
|
4 |
Mutasyonlar |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
5 |
Kromozom mutasyonu |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
6 |
Kromozom mutasyonu ve genom mutasyonu |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve kromozom mutasyonları ile ilgili genetik problemlerinin çözümü |
|
7 |
Genom mutasyonu |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve genom mutasyonlarıyla ilgili genetik problemlerinin çözümü |
|
8 |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
Sınav değerlendirmesi |
|
9 |
Gen mutasyonu |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
10 |
Mutasyonların tamiri |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
11 |
Mutasyon frekansının bulunması |
Tahta ve kalem |
Drosophila´da gen mutasyon frekansının bulunması yöntemlerinin açıklaması |
|
12 |
Populasyon genetiği |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve popülasyon genetiğiyle ilgili problemlerin çözümü |
|
13 |
Eşey tayini |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
14 |
Eşey tayini |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
15 |
Eşeme bağlı kalıtım |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı ve eşeye bağlı karakterlerin kalıtımıyla ilgili problemlerin çözümü |
|
16/17 |
Final sınavı. |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Bilge, E (1977), Genetik, İ.Ü. Fen Fakültesi Yayınlarından-İstanbul 2-Bilge, E (1977), Örnekli Genetik Problemleri, İ.Ü Fen Fakültesi Yayınlarından İstanbul 3- Klug W.S, Cummings, M.R (2002) Genetik Kavramlar, Çev. Ed. Prof. Dr. Cihan Üner, Palme Yayıncılık Ankara. 4-Genetik,Prof.Dr. Mehmet Topaktaş, baskıda 5- Başaran, N. (1996) Tıbbi Genetik, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul, Eskişehir
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
4 |
|
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
4 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
5 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|