|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genetik 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Öğrenciler Temel Genetik konuları öğrenecek ve öğretecek duruma gelecekler, 2- Öğrenciler karşılaşacakları Genetik problemleri çözebilecek duruma gelecekler ve bu konuda yol gösterici olacaklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 301 Genetik 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel genetik bilgileri öğretmek ve karşısına çıkabilecek kalıtım problemlerini çözmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin akışında. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi dershaneleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genetiğin dünyada ve Türkiye’de tarihçesi |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
2 |
Nükleik asitler ve DNA |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
3 |
DNA ve RNA |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
4 |
RNA |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
5 |
Canlı sistemlerde kalıtsal madde tipleri |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
6 |
Mitoz ve mayoz bölünme ve genetik bakımdan önemi |
Tahta, kalem, mitoz bölünmenin şematik olarak anlatım tablosu |
Ders anlatımı. Meios bölünmenin evrelerinin tahtaya çizilerek anlatımı |
|
7 |
Ökaryotlarda rekombinasyon, canlılarda gen çeşitleri ve gen çalışmasının regülasyonu |
Tahta ve kalem |
Ders şekillerinin tahtaya çizilerek anlatımı. |
|
8 |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
9 |
İdiotip, genotip, fenotip, fenokopi, |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
10 |
Mendel’in çalışmaları |
Tahta ve kalem |
Mendelin monohibrid, dihibrid ve trihibrid çalışmalarının tahtaya yazılarak anlatımı |
|
11 |
Genlerin karşılıklı etkileşimi ve Khi-kare metodunun genetikte uygulanması |
Tahta ve kalem |
Khi kare metodunun genetikte uygulamasının örnekleriyle tahtaya yazılarak açıklaması |
|
12 |
Genetik bağlantı |
Tahta ve kalem |
Genetik bağlantı, genler arasındaki mesafenin tahtaya yazılarak açıklaması ve bulunması |
|
13 |
Bakterilerde rekombinasyon |
Tahta ve kalem |
Bakterilerde rekombinasyonun tahtaya çizilerek açıklanması |
|
14 |
Protein sentezi ve genetik ile ilişkisi |
Tahta ve kalem |
Protein sentezinin tahtaya çizilerek açıklanması |
|
15 |
Protein sentezi ve genetik ile ilişkisi |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Bilge, E (1977), Genetik, İ.Ü. Fen Fakültesi Yayınlarından-İstanbul
2-Bilge, E (1977), Örnekli Genetik Problemleri, İ.Ü Fen Fakültesi Yayınlarından İstanbul
3- Klug W.S, Cummings, M.R (2002) Genetik Kavramlar, Çev. Ed. Prof. Dr. Cihan Üner, Palme Yayıncılık Ankara.
4-Genetik, Prof.Dr. Mehmet Topaktaş, baskıda.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
5 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|