Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genetik 1

Dersin Kodu : BL 301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Öğrenciler Temel Genetik konuları öğrenecek ve öğretecek duruma gelecekler, 2- Öğrenciler karşılaşacakları Genetik problemleri çözebilecek duruma gelecekler ve bu konuda yol gösterici olacaklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 301 Genetik 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel genetik bilgileri öğretmek ve karşısına çıkabilecek kalıtım problemlerini çözmek.

Dersin İçeriği : Dersin akışında.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi dershaneleri.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genetiğin dünyada ve Türkiye’de tarihçesi Tahta ve kalem Ders anlatımı
2 Nükleik asitler ve DNA Tahta ve kalem Ders anlatımı
3 DNA ve RNA Tahta ve kalem Ders anlatımı
4 RNA Tahta ve kalem Ders anlatımı
5 Canlı sistemlerde kalıtsal madde tipleri Tahta ve kalem Ders anlatımı
6 Mitoz ve mayoz bölünme ve genetik bakımdan önemi Tahta, kalem, mitoz bölünmenin şematik olarak anlatım tablosu Ders anlatımı. Meios bölünmenin evrelerinin tahtaya çizilerek anlatımı
7 Ökaryotlarda rekombinasyon, canlılarda gen çeşitleri ve gen çalışmasının regülasyonu Tahta ve kalem Ders şekillerinin tahtaya çizilerek anlatımı.
8 Ara sınav Yazılı sınav Sınavın değerlendirilmesi
9 İdiotip, genotip, fenotip, fenokopi, Tahta ve kalem Ders anlatımı
10 Mendel’in çalışmaları Tahta ve kalem Mendelin monohibrid, dihibrid ve trihibrid çalışmalarının tahtaya yazılarak anlatımı
11 Genlerin karşılıklı etkileşimi ve Khi-kare metodunun genetikte uygulanması Tahta ve kalem Khi kare metodunun genetikte uygulamasının örnekleriyle tahtaya yazılarak açıklaması
12 Genetik bağlantı Tahta ve kalem Genetik bağlantı, genler arasındaki mesafenin tahtaya yazılarak açıklaması ve bulunması
13 Bakterilerde rekombinasyon Tahta ve kalem Bakterilerde rekombinasyonun tahtaya çizilerek açıklanması
14 Protein sentezi ve genetik ile ilişkisi Tahta ve kalem Protein sentezinin tahtaya çizilerek açıklanması
15 Protein sentezi ve genetik ile ilişkisi Tahta ve kalem Ders anlatımı
16/17 Final sınavı Yazılı sınav Sınavın değerlendirilmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1- Bilge, E (1977), Genetik, İ.Ü. Fen Fakültesi Yayınlarından-İstanbul 2-Bilge, E (1977), Örnekli Genetik Problemleri, İ.Ü Fen Fakültesi Yayınlarından İstanbul 3- Klug W.S, Cummings, M.R (2002) Genetik Kavramlar, Çev. Ed. Prof. Dr. Cihan Üner, Palme Yayıncılık Ankara. 4-Genetik, Prof.Dr. Mehmet Topaktaş, baskıda.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
3 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 5
4 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
5 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4