|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Histoloji Lab. |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 260 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dokuları ve her dokuyu oluşturan ara madde ve hücre yapılarının özelliklerini öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm Doku Çeşitlerini en ince ayrıntısına kadar Mikroskobik ve Slayt görüntüleriyle tanımak ve aldığı teorik bilgiyi pekiştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tüm hayvansal doku çeşitlerinin (Epitel,bağ,kıkırdak,kemik,kan,kas ve sinir) yapısal özelliklerinin incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Epitel Doku Çeşitleri |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
2 |
Bağ Dokusu Lifleri ve Bağ dokusu Hücreleri |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
3 |
Kıkırdak Doku tipleri |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
4 |
Kemik doku hücreleri |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
5 |
Alyuvarlar, Akyuvarlar, Trombositler |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
6 |
Kas dokunun İncelenmesi |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
7 |
Kas’da T-Sistemi |
|
|
|
8 |
Ara sınav/ Uygulamalı |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
9 |
Kalp Kasının incelenişi |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
10 |
Bir NÖRON (neuron) yapısının incelenişi |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
11 |
Sinir Uzantıları (Axon ve Dentrit)’nın incelenişi |
|
Preperat ve slayt gösterimi |
|
12 |
Bez epitelleri ve salgıları |
|
Preparation and slide show |
|
13 |
Merokrin,Apokrin ve Holokrin bezler |
|
|
|
14 |
Mikrovillus yapısı ve epiteller |
|
|
|
15 |
Tüm doku çeşitlerinin slayt gösterimi |
|
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Histoloji Atlası (1998) ; Halit Kayalı ,Güven yayıncılık
2.Sulanç,Mehmet (2010) : Ders Notu
3.Laboratuar Föyü ve CD
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
55 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
45 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
3 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
2 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
2 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|