|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tohumlu Bitkileri Lab.´ın tanıtılması ve herbaryum ve özellikleri |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
2 |
Bitkilerin herbaryuma hazırlanması ve herbaryum teknikleri |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
3 |
Bitkilerin herbaryuma hazırlanması ve herbaryum teknikleri |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
4 |
Bitkilerin yaprak lamina tipleri ve örnekleri |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
5 |
Bitkilerin yaprak damar tipleri ve örnekleri |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
6 |
Bitkilerin yaprak kenar tipleri ve örnekleri |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
7 |
Bitkilerin yaprak diziliş tipleri ve örnekleri |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Angiospermlere ait çiçek tiplerinin (infloresens) tanıtılması |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
10 |
Angiospermlere ait çiçek tiplerinin (infloresens) tanıtılması |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
11 |
Gymposperm familyasını ait kozalak örneklerinin tanıtılması |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
12 |
Angiospermlere ait meyve tiplerinin ve örneklerinin tanıtılması |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
13 |
Kampüs bitkilerinin tanıtılması ve özelliklerinin anlatılması |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
14 |
Kampüs bitkilerinin tanıtılması ve özelliklerinin anlatılması |
Ders notunun okunması |
Laborutuvar Çalışması |
|
15 |
Kampüs bitkilerinin tanıtılması ve özelliklerinin anlatılması |
yok |
Laborutuvar Çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Laborutuvar Çalışması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
4 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
3 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
2 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|