|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Ekolojisi Lab. |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 257 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Ekoloji laboratuarı çalışma koşulları 2) İklim faktörleri ile ilgili uygulamalar 4) Sıcaklık 5) Hava nemi 6) Yağış 7) Çeşitli iklim sınıflandırmalarının Türkiye’ye uygulanması 8) Dünya iklimleri 10) Toprak faktörleri ile ilgili uygulamalar 11) Toprak tekstürü, organik maddesi, pH, rengi ile ilgili uygulamalar 12) İskelet ve nem tayini, saturasyon % hesabı, kireç tayini 13) Biyotik faktörler ile ilgili uygulamalar 14) Arazi çalışması
Konularını gösterme, açıklama ve ayırt etme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkilerin diğer canlı ve cansız ortamla olan ilişkilerini gösterme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki toprak ilişkisi, ekolojik faktörlerin bitkiler üzerine etkileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekoloji laboratuarı çalışma koşulları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Gösterim |
|
2 |
İklim faktörleri ile ilgili uygulamalar |
Materyalin hazırlanması |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
3 |
İklim |
Materyalin hazırlanması |
Uygulama |
|
4 |
Sıcaklık |
Materyalin hazırlanması |
Uygulama |
|
5 |
Hava nemi |
Materyalin hazırlanması |
Uygulama |
|
6 |
Yağış |
Materyalin hazırlanması |
Uygulama |
|
7 |
Ara sınav |
Yazılı |
Yazılı |
|
8 |
Çeşitli iklim sınıflandırmalarının Türkiye’ye uygulanması |
Materyalin hazırlanması, ön denemenin yapılaması |
Uygulama |
|
9 |
Dünya iklimleri |
Materyalin hazırlanması, ön denemenin yapılaması |
Uygulama |
|
10 |
Türkiye’de hava ve iklim tipleri |
Materyalin hazırlanması, ön denemenin yapılaması |
Uygulama |
|
11 |
Toprak faktörleri ile ilgili uygulamalar |
Materyalin hazırlanması, ön denemenin yapılaması |
Uygulama |
|
12 |
Toprak tekstürü, organik maddesi, pH, rengi ile ilgili uygulamalar |
Materyalin hazırlanması, ön denemenin yapılaması |
Uygulama |
|
13 |
İskelet ve nem tayini, saturasyon % hesabı, kireç tayini |
Materyalin hazırlanması, ön denemenin yapılaması |
Uygulama |
|
14 |
Biyotik faktörler ile ilgili uygulamalar |
Materyalin hazırlanması, ön denemenin yapılaması |
Uygulama |
|
15 |
Arazi çalışması |
Arazi uygulaması |
Gösterim ve arazi çalışması |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Yazılı |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bitki Ekolojisi Laboratuar Kılavuzu; Adana, 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
3 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 60 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|