Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Computer Aided Des. And Analysis

Dersin Kodu : EEE473

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : PSPice temel kavramarını anlamak,
ORCAD kullanarak elektronik devrelerin tasarım ve simulasyon yapabilme,
Layout kullanarak baskı devre çıkartabilme
Matlab temel kavramlarını anlamak
MATLAB ve Simulink kullanarak Elektronik devrelerin analizini yapma.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : PSPICE ve MATLAB kullanarak Elektronik devrelerin simulasyonu, analizi ve tasarımını gerçekleştirmek.

Dersin İçeriği : OrCAD (Capture, Layout, PSpice) temelleri, MatLab ve Simulink. Capture, MatLab, Simulink kullararak elektronik derelerin tasarımını ve simülasyonunu yapmak. MatLab kullanarak elektronik devrelerin sembolik analizini yapmak.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PSPICE temelleri Sunu ve Anlatım
2 PSPICE : ileri seviye Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
3 ORCAD-Capture kullanarak Devre çizme Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
4 Orcad-PSPICE kullanarak devre simulasyonu Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
5 Orcad-PSPICE kullanarak devre simulasyonu Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
6 ORCAD-Layout kullanarak baskı devre oluşturma Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
7 Konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
8 Arasınav Arasınav için hazırlık Arasınav
9 MATLAB Temelleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
10 MATLAB Fonksiyonları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
11 MATLAB kullanarak elektronik devre analizi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
12 MATLAB kullanarak elektronik devre analizi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
13 Simulink Temelleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
14 Simulink Kullanarak elektronik devrelerin simulasyonu Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
15 Konu tekrarı yarıyıl sonu sınavı için tekrar Sunu ve Anlatım
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  PSPICE and MATLAB for Electronics - John O. ATTIA
 CAD Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
Diğer Kaynaklar  Orcad Layout User´s Guide
 OrCAD PSpice A/D User´s Guide


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 3
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 5
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 5
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 4
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 4
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 4
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 3
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 3
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5