|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Aided Des. And Analysis |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE473 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
PSPice temel kavramarını anlamak, ORCAD kullanarak elektronik devrelerin tasarım ve simulasyon yapabilme, Layout kullanarak baskı devre çıkartabilme Matlab temel kavramlarını anlamak MATLAB ve Simulink kullanarak Elektronik devrelerin analizini yapma.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
PSPICE ve MATLAB kullanarak Elektronik devrelerin simulasyonu, analizi ve tasarımını gerçekleştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
OrCAD (Capture, Layout, PSpice) temelleri, MatLab ve Simulink. Capture, MatLab, Simulink kullararak elektronik derelerin tasarımını ve simülasyonunu yapmak. MatLab kullanarak elektronik devrelerin sembolik analizini yapmak. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
PSPICE temelleri |
|
Sunu ve Anlatım |
|
2 |
PSPICE : ileri seviye |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
3 |
ORCAD-Capture kullanarak Devre çizme |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
4 |
Orcad-PSPICE kullanarak devre simulasyonu |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
5 |
Orcad-PSPICE kullanarak devre simulasyonu |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
6 |
ORCAD-Layout kullanarak baskı devre oluşturma |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
7 |
Konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav için hazırlık |
Arasınav |
|
9 |
MATLAB Temelleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
10 |
MATLAB Fonksiyonları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
11 |
MATLAB kullanarak elektronik devre analizi |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
12 |
MATLAB kullanarak elektronik devre analizi |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
13 |
Simulink Temelleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
14 |
Simulink Kullanarak elektronik devrelerin simulasyonu |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
15 |
Konu tekrarı |
yarıyıl sonu sınavı için tekrar |
Sunu ve Anlatım |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PSPICE and MATLAB for Electronics - John O. ATTIA
CAD Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Orcad Layout User´s Guide
OrCAD PSpice A/D User´s Guide
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
5 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
4 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
4 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
3 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|