|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Programming Languages |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE425 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) CSharp Programlama Dilinin temel özelliklerini kavrama 2) Nesne Tabanlı Programlama 3) Windows tabanlı Programlama yapabilme 4) Bu öğrenilen temel bilgiler ışığında Csharp Programlama Dili kullanılarak verilen bir mühendislik problemini çözebilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
C# Hakkında temel konuları ve Windows uygulamalı programlama mantığı çerçevesinde öğrenciye eğitmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Karşılaştırmalı fonksiyonel, mantık ve nesne yönelimli programlama yöntemleri, ve C# programlama dilinin çalışma. Örnek olay: C# ile mantık programlama, fonksiyonel ya da nesne yönelimli programlama |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
C++ nin anımsatılması, Genel tekrar |
Yok |
Sunum |
|
2 |
Csharpın Basit Yapısı, İlk Konsol programlama yapısı
Biçimleme, Örnekler |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
3 |
.NET hakkında Bilgiler, Yapısı, Katmanlar arasındaki haberleşmeler |
Web Sayfasındaki sunumların Çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
4 |
Primitive Data, Operators, Karar verme Cümleleri, Döngüler |
Web Sayfasındaki sunumlarınve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
5 |
Nesne Tabanlı Programlama ve CSharp Objeler, Attributes,
Sınıflar, parametreler
Yapıcı(Constructor), yıkıcılar(destructor)
Aşırı Yükleme(Overloading) |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
6 |
Miras(Inheritance), Assignments, Tip Kontrol(TypeCheck), Sınıf Çeşitleri (Abstract, Sealed), Program Örnekleri |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
7 |
C# özgü İsim Uzayları(Namespaces)
Methodlar Hakkında Genel Bilgiler,
Yapısı oluşturulması, Erişim tipleri" |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
8 |
AraSınav |
Bu ana kadar olan konuları içerir. |
Sınav |
|
9 |
.NET üzerinde kullanılan formalar Form Düzenlemesi, düğmeler(RadioButton), listelemeler Kutular(TextBoxesGroupBox,CheckBox)
Uygulamalar |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
10 |
Windows Uygulamaları-Boxes-ListBox, ComboBox, Menus, TreeView, TabControl, Layout, MessageBox, File, Drawing |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
11 |
Exceptions Handling- Program Yürütme sırasında işleme hatası sınıfları, try-catch, try-finally |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
12 |
Dosyalama, Dosya çeşitleri, Erişimler, okuma/yazma |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
13 |
MultiDocumentation Interface (MDI) |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
14 |
C# ile Internet Programlama I
Socket, ve Socket Sınıfı, DNS Sınıfları IP Adres Sınıfları, Sunucular (Servers) Tcp,Udp |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
15 |
Internet Programlama II
Basit HTTP Haberleşmeleri,, Web Kontrolleri, Web-Formunun yaratılması ve çalıştırılması |
Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması |
Sunumlar, Kitap, Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Bütün konuları içerir. |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"C# Programming From Problem Analysis to Program Design", Barbara Doyle
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet üzerindeki Örnekler
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
75 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
2 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
1 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
5 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
4 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
2 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|