Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Programming Languages

Dersin Kodu : EEE425

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) CSharp Programlama Dilinin temel özelliklerini kavrama
2) Nesne Tabanlı Programlama
3) Windows tabanlı Programlama yapabilme
4) Bu öğrenilen temel bilgiler ışığında Csharp Programlama Dili kullanılarak verilen bir mühendislik problemini çözebilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : C# Hakkında temel konuları ve Windows uygulamalı programlama mantığı çerçevesinde öğrenciye eğitmek

Dersin İçeriği : Karşılaştırmalı fonksiyonel, mantık ve nesne yönelimli programlama yöntemleri, ve C# programlama dilinin çalışma. Örnek olay: C# ile mantık programlama, fonksiyonel ya da nesne yönelimli programlama

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 C++ nin anımsatılması, Genel tekrar Yok Sunum
2 Csharpın Basit Yapısı, İlk Konsol programlama yapısı Biçimleme, Örnekler Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
3 .NET hakkında Bilgiler, Yapısı, Katmanlar arasındaki haberleşmeler Web Sayfasındaki sunumların Çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
4 Primitive Data, Operators, Karar verme Cümleleri, Döngüler Web Sayfasındaki sunumlarınve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
5 Nesne Tabanlı Programlama ve CSharp Objeler, Attributes, Sınıflar, parametreler Yapıcı(Constructor), yıkıcılar(destructor) Aşırı Yükleme(Overloading) Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
6 Miras(Inheritance), Assignments, Tip Kontrol(TypeCheck), Sınıf Çeşitleri (Abstract, Sealed), Program Örnekleri Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
7 C# özgü İsim Uzayları(Namespaces) Methodlar Hakkında Genel Bilgiler, Yapısı oluşturulması, Erişim tipleri" Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
8 AraSınav Bu ana kadar olan konuları içerir. Sınav
9 .NET üzerinde kullanılan formalar Form Düzenlemesi, düğmeler(RadioButton), listelemeler Kutular(TextBoxesGroupBox,CheckBox) Uygulamalar Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
10 Windows Uygulamaları-Boxes-ListBox, ComboBox, Menus, TreeView, TabControl, Layout, MessageBox, File, Drawing Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
11 Exceptions Handling- Program Yürütme sırasında işleme hatası sınıfları, try-catch, try-finally Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
12 Dosyalama, Dosya çeşitleri, Erişimler, okuma/yazma Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
13 MultiDocumentation Interface (MDI) Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
14 C# ile Internet Programlama I Socket, ve Socket Sınıfı, DNS Sınıfları IP Adres Sınıfları, Sunucular (Servers) Tcp,Udp Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
15 Internet Programlama II Basit HTTP Haberleşmeleri,, Web Kontrolleri, Web-Formunun yaratılması ve çalıştırılması Web Sayfasındaki sunumların ve text kitabından ilgili bölümün çalışılması Sunumlar, Kitap, Uygulama
16/17 Final Sınavı Bütün konuları içerir. Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  "C# Programming From Problem Analysis to Program Design", Barbara Doyle
Diğer Kaynaklar  İnternet üzerindeki Örnekler


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25
    Ödev/Proje/Diğer 4 75
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 2
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 1
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 3
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 4
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 4
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 5
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 4
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 0
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 3
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 3
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 4
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5