|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek gerilimin Tanımı, AC-DC İletim sistemleri, standartlar |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
2 |
Yüksek gerilim sistemi elemanları (İzolatörler, Ayırıcılar) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Yüksek gerilim sistemi elemanları (Kesiciler, hücreler) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
Yüksek gerilim sistemi elemanları (Kesiciler, hücreler) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
Yüksek gerilim sistemi elemanları ( Akım gerilim trafoları) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Yüksek gerilim sistemi elemanları (Parafudrlar) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
Yüksek gerilim sistemi elemanları (Trafolar) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Arasınav |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yüksek Gerilim trafo ve dağıtım merkezleri tasarım kriterleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Tek hat şemaları, devre konfigurasyonları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
Yük akışı, kısa devre hesaplamaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Yüksek gerilim üretme metodları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Yüksek gerilim üretme metodları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Yüksek gerilim ölçüm metodları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Katı, sıvı ve gazlarda izolasyon ve boşalma olayları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|