Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Microprocessors Interfa. Sys.

Dersin Kodu : EEE406

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ULUS ÇEVİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersten başarılı olan bir öğrenci:
Mikroişlemci port yapılarını kavrar,
Gerektiğinde mikroişlemciye yeni portlar ekler,
Mikroişlemci çevre birimlerini tanır ve kullanır,
Analog sinyalleri mikroişlemciye aktarır, bunları işler,
Mikroişlemcide işlenmiş dijital sinyalleri analog kontrol elemanlarına aktarma yoluyla bunlara kumanda eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sayısal Mikroişlemci ile analog dünya arasında köprü kurmak. Mikroişlemci / Çevre birimleri bağlantı yöntemlerini tanıtmak ve kavratmak.

Dersin İçeriği : Giriş/çıkış aryüzüne giriş. Giriş/Çıkış komutları. Giriş/Çıkış haberleşme protokolü (Handshaking). Giriş/çıkış port adres kodu çözümü. Programlanabilir arabirim arayüzüne (8255) giriş. 8255 biriminin çalışma modları ve programlanması. Programlanabilir zamanlayıcı (8254) ve programlanması. Programlanabilir haberleşme arayüzü (8651) ve programlanması. Dijital-Analog Çevirici (DAC 0830). Analog-Sayısal Çevirici (ADC 0804).

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş/çıkış aryüzüne giriş Yok Anlatım, tartışma
2 Giriş/Çıkış komutları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
3 Giriş/Çıkış haberleşme protokolü (Handshaking) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
4 Giriş/çıkış port adres kodu çözümü Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
5 Programlanabilir arabirim arayüzüne (8255) giriş Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
6 8255 biriminin çalışma modları ve programlanması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
7 Ara sınav Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Yazılı sınav
8 Programlanabilir zamanlayıcıya (8254) giriş Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
9 8254 biriminin çalışma modları ve programlanması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
10 8254 biriminin çalışma modları ve programlanması (devam) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
11 Programlanabilir haberleşme arayüzüne giriş (8651) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
12 Programlanabilir haberleşme arayüzünün programlanması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
13 Dijital-Analog Çevirici (DAC 0830) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
14 Analog-Sayısal Çevirici (ADC 0804) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
15 Genel tekrar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Intel Microprocessors, Barry B. Brey, Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 1
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 3
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 3
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 4
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 4
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 5
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 4
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 5
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 0
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 0
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 0
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5