|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Microprocessors Interfa. Sys. |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ULUS ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersten başarılı olan bir öğrenci:
Mikroişlemci port yapılarını kavrar,
Gerektiğinde mikroişlemciye yeni portlar ekler,
Mikroişlemci çevre birimlerini tanır ve kullanır,
Analog sinyalleri mikroişlemciye aktarır, bunları işler,
Mikroişlemcide işlenmiş dijital sinyalleri analog kontrol elemanlarına aktarma yoluyla bunlara kumanda eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sayısal Mikroişlemci ile analog dünya arasında köprü kurmak. Mikroişlemci / Çevre birimleri bağlantı yöntemlerini tanıtmak ve kavratmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş/çıkış aryüzüne giriş. Giriş/Çıkış komutları. Giriş/Çıkış haberleşme protokolü (Handshaking). Giriş/çıkış port adres kodu çözümü. Programlanabilir arabirim arayüzüne (8255) giriş. 8255 biriminin çalışma modları ve programlanması. Programlanabilir zamanlayıcı (8254) ve programlanması. Programlanabilir haberleşme arayüzü (8651) ve programlanması. Dijital-Analog Çevirici (DAC 0830). Analog-Sayısal Çevirici (ADC 0804). |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş/çıkış aryüzüne giriş |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Giriş/Çıkış komutları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Giriş/Çıkış haberleşme protokolü (Handshaking) |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Giriş/çıkış port adres kodu çözümü |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Programlanabilir arabirim arayüzüne (8255) giriş |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
8255 biriminin çalışma modları ve programlanması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
8 |
Programlanabilir zamanlayıcıya (8254) giriş |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
9 |
8254 biriminin çalışma modları ve programlanması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
8254 biriminin çalışma modları ve programlanması (devam) |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Programlanabilir haberleşme arayüzüne giriş (8651) |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Programlanabilir haberleşme arayüzünün programlanması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Dijital-Analog Çevirici (DAC 0830) |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Analog-Sayısal Çevirici (ADC 0804) |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Genel tekrar |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The Intel Microprocessors, Barry B. Brey, Prentice Hall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
1 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
5 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
2 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
4 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
0 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
0 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
0 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|