Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electromech. Energy Conv. II |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE318 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TÜMAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
AC elektrik makineleri öğrenir MMF dalgaformları öğrenir Çok fazlı sargılar ve döner alan öğrenir Sargı faktörü öğrenir Harmonik gerilimler hakkında bilgi sahibi olur Senkron jeneratörü öğrenir Açık ve kısa devre testi yapabilir Senkron motorlar öğrenir ve hesaplamalarını yapabilir Asenkron makineleri öğrenir Tek fazlı asenkron motorları öğrenir Üç fazlı asenkron motorları öğrenir Asenkron motorlara yol verme yetisine sahip olur Hız kontrol yöntemleri hakkında bilgi edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
AC elektrik makinelerinin temelleri ve MMF dalga formlarının tanımlanması. Senkron jeneratörün yapısı ve çalışma prensibini kavratmak. Senkron motorun yapısı ve çalışma prensibini öğretmek. Tek ve üç fazlı asenkron motorun yapısı ve çalışma prensibini kavratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dağıtılmış sargılarda MMF dalgaformları, Çok fazlı sargılar ve döner alan, Sargı faktörü, Harmonik gerilimler, Senkron Makineler, Silindirik ve çıkık kutuplu makine çeşitleri, Senkronizasyon, Asenkron makineler, Daire diyagramı, Asenkron makinelerde hız kontrölü, Tek ve üç fazlı asenkron motorlar. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Giriş katı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
AC elektrik makinelerinin temelleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
2 |
Dağıtılmış sargılarda MMF dalgaformları, Çok fazlı sargılar ve döner alan |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
3 |
Sargı faktörü, Harmonik gerilimler |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
4 |
Senkron makinenin temelleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
5 |
Senkron jeneratörün yapısı ve çalışma prensibi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
6 |
Senkron jeneratörün açık ve kısa devre testi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
7 |
Arasınav I |
Arasınav hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
8 |
Senkron motorların yapısı ve çalışma prensibi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
Senkron motorların açık ve kısa devre testi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
10 |
Asenkron makinelere giriş |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
11 |
Asenkron jeneratörün yapısı, temelleri ve çalışma prensibi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
12 |
Arasınav II |
Arasınav hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
13 |
Tek fazlı asenkron motorların yapısı, açık ve kısa devre testleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
14 |
Üç fazlı asenkron motorların yapısı, açık ve kısa devre testleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
15 |
Asenkron motorlara yol verme yöntemleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
16/17 |
Asenkron motorlarda hız kontrol yöntemleri, Final sınavı |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı, Klasik yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|