Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electromechanical Energy Conv |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE315 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TÜMAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersten başarılı olan bir öğrenci, Elektromanyetik devreleri tanımlayabilir Tek fazlı trafoları öğrenir Açık devre ve kısa devre testleri ve bunların hesaplamalarını yapabilir Üç fazlı trafoları öğrenir DC Elektrik makinelerini öğrenir DC jeneratörü öğrenir Jeneratörleri seri ve paralel bağlamayı ve karakteristiğini analiz eder Kompound bağlı jeneratörü ve karakteristiğini öğrenir DC motorları ve karakteristiklerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektromagnetik devrelerin tanıtma, Histeris ve edi akımları anlatma, Tek ve Üç fazlı trafoların öğretme, D.C. jeneratörler ve D.C. Motorların anlatma, D.C. motor starterlerı kavratma, DC makinalarda hız kontrolünü öğretme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sargıların MMK dalga şekilleri. Çokfazlı sargılar ve döner alanlar. Bobin faktörü. Harmonik voltajları. Senkron makinalar. Silindirik ve çıkık kutuplu makinalar. Senkronlama. Endüksiyon motorları. Çember diyagramı. Endüksiyon motorlarının hız kontrolu. Tek fazlı indüksiyon motorları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliği Binası, Giriş Katı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektromanyetik enerji dönüşümünün temelleri ve denklemleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
2 |
Elektromanyetik devrelere giriş |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
3 |
Tek fazlı trafoların çalışma prensibi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
4 |
Tek fazlı trafoların açık devre ve kısa devre testleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
5 |
Üç fazlı trafoların çalışma prensibi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
6 |
Üç fazlı trafoların açık devre ve kısa devre testleri |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
7 |
Arasınav I |
Ara Sınav Hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
8 |
DC Elektrik makinelerine giriş |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
DC makinelerin yapısı, sargı faktörü, mesafe faktörü |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
10 |
DC jeneratörlere giriş |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
11 |
Seri ve paralel bağlı jeneratörlerin karekteristiği |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
12 |
Arasınav II |
Ara Sınav Hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
13 |
Kompound bağlı jeneratörün karakteristiği |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
14 |
DC motorlara giriş |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
15 |
Seri ve paralel bağlı motorların karekteristiği |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı Hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|