Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Logic Circuits

Dersin Kodu : EEE307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Lojik devrelerinin giriş ve çıkış değerlerinin analizini yapar
Bir lojik tasarım problemini çözer.
Lojik devrelerinde olabilecek hataları tesbit ederek giderir.
Öğrenci Boolean ifadesi verilen bir devrenin çizimini yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel lojik tasarım yapabilecek bigi ve becerinin kazanımıdır.

Dersin İçeriği : Sayı sistemleri, iki, sekiz ve on altı tabanlı sayı sistemleri, sayı sistemi çevirimleri, Boolean Cebiri, Lojik Kapıları, Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesi, Harita Metodu, Tablolama Yöntemi, Kombinatörel Devreler, İkili Aritmetik Elemanları, Kodlayıcı ve Kod Çözücüleri, Multipleksörler ve Veri Seçiciler, Veri Dağıtıcılar, Karşılaştırma Devreleri, ROM, Programlanabilir Mantık Devreleri, Mandallar ve Flip-Floplar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Binası Derslekleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İkili sayılar Sayı tabanı değiştirme Tümleyenler İşaretli ikili sayılar Oku Chapter 1.1-1.5 Klasik Ders Anlatımı
2 İkili kodlar İkili depolama ve registerlar Oku Chapter 1.6-1.9 Klasik Ders Anlatımı
3 Boolean tanımları Temel teoremler Boolean fonksiyonlar Oku Chapter 2.1-2.4 Klasik Ders Anlatımı
4 Kanonik ve standart forumlar Diğer Lojik işlemler Sayısal lojik kapıları Oku Chapter 2.5-2.8 Klasik Ders Anlatımı
5 Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesi Karnaugh Haritalama yöntemi İki,üç, dört ve beş değişkenli haritalar Oku Chapter 3.1-3.8 Klasik Ders Anlatımı
6 Toplamların çarpım sadeleştirime NAND ve NOR ile uygulamaları Dikkate alınmayan durumlar Oku Chapter 3.5-3.8 Klasik Ders Anlatımı
7 Ara sınav öncesi tekrar Problem çöz Chapter 1,2,3 Klasik Ders Anlatımı
8 Kombinatörel lojik tasarım prensipleri Yarım ve tam toplayıcılar Oku Chapter 4.1-4.4 Klasik Ders Anlatımı
9 Elde dalgacı aktaran toplayıcılar Elde tahmin eden toplayıcılar Kod Çeviriciler Oku Chapter 4.5-4.6 Klasik Ders Anlatımı
10 Analiz prosedürü Çok seviyeli NAND kapıları Çok seviyeli NOR kapıları EXOR fonksiyonları Oku Chapter 4.7-4.9 Klasik Ders Anlatımı
11 İkil toplama ve çıkartma Desimal toplayıcı Genlik karşılaştırıcı Oku Chapter 5.1-5.4 Klasik Ders Anlatımı
12 Kodlayıcılar Kod Çözücüler Multpleksırlar Oku Chapter 5.5-5.6 Klasik Ders Anlatımı
13 Bellek Elemanları ROM RAM Programlanabilir mantık dizileri Programlanabilir dizi devreleri Alan programlanabilir kapı dizileri Oku Chapter 5.5-5.6 Klasik Ders Anlatımı
14 Ardışık Devre tasarımına girişi Flip-Floplar Oku Chapter 6.1-6.3 Klasik Ders Anlatımı
15 Devre modelleme yazılımları Betimleme teknikleri ModelSim Student Version´u kur Klasik Ders Anlatımı
16/17 Final sınavı öncesi tekrar Problem çöz Chapter 4,5,6 Klasik Ders Anlatımı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Digital Design, Morris Mano
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 5 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 2
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 4
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 5
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 5
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 3
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 3
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 3
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 3
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 1 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3