|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Logic Circuits |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lojik devrelerinin giriş ve çıkış değerlerinin analizini yapar Bir lojik tasarım problemini çözer. Lojik devrelerinde olabilecek hataları tesbit ederek giderir. Öğrenci Boolean ifadesi verilen bir devrenin çizimini yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel lojik tasarım yapabilecek bigi ve becerinin kazanımıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayı sistemleri, iki, sekiz ve on altı tabanlı sayı sistemleri, sayı sistemi çevirimleri, Boolean Cebiri, Lojik Kapıları, Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesi, Harita Metodu, Tablolama Yöntemi, Kombinatörel Devreler, İkili Aritmetik Elemanları, Kodlayıcı ve Kod Çözücüleri, Multipleksörler ve Veri Seçiciler, Veri Dağıtıcılar, Karşılaştırma Devreleri, ROM, Programlanabilir Mantık Devreleri, Mandallar ve Flip-Floplar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Binası Derslekleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İkili sayılar
Sayı tabanı değiştirme
Tümleyenler
İşaretli ikili sayılar |
Oku Chapter 1.1-1.5 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
2 |
İkili kodlar
İkili depolama ve registerlar |
Oku Chapter 1.6-1.9 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
3 |
Boolean tanımları
Temel teoremler
Boolean fonksiyonlar |
Oku Chapter 2.1-2.4 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
4 |
Kanonik ve standart forumlar
Diğer Lojik işlemler
Sayısal lojik kapıları |
Oku Chapter 2.5-2.8 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
5 |
Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesi
Karnaugh Haritalama yöntemi
İki,üç, dört ve beş değişkenli haritalar |
Oku Chapter 3.1-3.8 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
6 |
Toplamların çarpım sadeleştirime
NAND ve NOR ile uygulamaları
Dikkate alınmayan durumlar |
Oku Chapter 3.5-3.8 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
7 |
Ara sınav öncesi tekrar |
Problem çöz Chapter 1,2,3 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
8 |
Kombinatörel lojik tasarım prensipleri
Yarım ve tam toplayıcılar |
Oku Chapter 4.1-4.4 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
9 |
Elde dalgacı aktaran toplayıcılar
Elde tahmin eden toplayıcılar
Kod Çeviriciler |
Oku Chapter 4.5-4.6 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
10 |
Analiz prosedürü
Çok seviyeli NAND kapıları
Çok seviyeli NOR kapıları
EXOR fonksiyonları |
Oku Chapter 4.7-4.9 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
11 |
İkil toplama ve çıkartma
Desimal toplayıcı
Genlik karşılaştırıcı |
Oku Chapter 5.1-5.4 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
12 |
Kodlayıcılar
Kod Çözücüler
Multpleksırlar |
Oku Chapter 5.5-5.6 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
13 |
Bellek Elemanları
ROM RAM
Programlanabilir mantık dizileri
Programlanabilir dizi devreleri
Alan programlanabilir kapı dizileri
|
Oku Chapter 5.5-5.6 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
14 |
Ardışık Devre tasarımına girişi
Flip-Floplar |
Oku Chapter 6.1-6.3 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
15 |
Devre modelleme yazılımları
Betimleme teknikleri |
ModelSim Student Version´u kur |
Klasik Ders Anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı öncesi tekrar |
Problem çöz Chapter 4,5,6 |
Klasik Ders Anlatımı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Digital Design, Morris Mano
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
2 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
5 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
3 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
1 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 79 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|