|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Biyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Insan ve insan davranışlarının biyolojik temellerinin Biyopsikolojik yapısı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Insan ve insan davranışlarının biyolojik temellerinin Biyopsikolojik yapısı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders insan ve insan davranışlarının biyolojik temellerinin Biyopsikolojik yapısı ve faaliyetleri hakkında bilgi içerir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücre ve hücrenin yapısı |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
2 |
Nükleik asitler |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
3 |
Hayvansal dokulara giriş. Epitel dokusu |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
4 |
Bağ dokusu, kıkırdak dokusu |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
5 |
Kemik dokusu, kan dokusu |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
6 |
Kas dokusu, sinir dokusu |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
7 |
İnsan vücudu ve organ sitemleri |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Hareket sistemi, hormonal sistem |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
10 |
Dolaşım sistemi, solunum sistemi |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
11 |
Sindirim sistemi, Boşaltım sistemi |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
12 |
Üreme sistemi, Sinir sistemi |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
13 |
İnsan beyni |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
14 |
Zeka ve zeka üzerine etkiler |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
15 |
İnsan davranışında kalıtımın etkisi |
İlgili konunun okunması |
Düz anlatım, tartışma, animasyon |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Campbell Biyoloji, 21007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
1 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
2 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
1 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
2 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
2 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
1 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
1 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
2 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
2 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
4 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
2 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
2 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
2 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
2 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
2 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
2 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
3 |
45 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|