Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnsan Biyolojisi

Dersin Kodu : RPD122

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Insan ve insan davranışlarının biyolojik temellerinin Biyopsikolojik yapısı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Insan ve insan davranışlarının biyolojik temellerinin Biyopsikolojik yapısı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği : Bu ders insan ve insan davranışlarının biyolojik temellerinin Biyopsikolojik yapısı ve faaliyetleri hakkında bilgi içerir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hücre ve hücrenin yapısı İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
2 Nükleik asitler İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
3 Hayvansal dokulara giriş. Epitel dokusu İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
4 Bağ dokusu, kıkırdak dokusu İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
5 Kemik dokusu, kan dokusu İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
6 Kas dokusu, sinir dokusu İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
7 İnsan vücudu ve organ sitemleri İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
8 Vize
9 Hareket sistemi, hormonal sistem İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
10 Dolaşım sistemi, solunum sistemi İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
11 Sindirim sistemi, Boşaltım sistemi İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
12 Üreme sistemi, Sinir sistemi İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
13 İnsan beyni İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
14 Zeka ve zeka üzerine etkiler İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
15 İnsan davranışında kalıtımın etkisi İlgili konunun okunması Düz anlatım, tartışma, animasyon
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Campbell Biyoloji, 21007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 2
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 1
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 2
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 2
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 5
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 1
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 1
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 2
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 2
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 4
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 2
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 2
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 2
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 2
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 2
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 2
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4