Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Hukuk

Dersin Kodu : İSB482

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hukuka ilişkin farklı bilgi türlerini ayırt ederler
Hukuk Kültürlerini tanırlar
Hukuki düşünmenin etik düşünmeyle ortak ve farklı yönlerini karşılaştırırlar
Betimsel ifadelerle normatif ifadeleri ayırt ederler
Hukuk ilkelerinin temellerini kavrarlar
Hukuki yorumu düşünsel işleyişini kavrarlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fed-Edebiyat Fakültesi İstatistik Bölümü öğrencilerini temel hukuk kavramları ile tanıştırmak, hukukun üstünlüğü ve hukuk devleti kavramlarını meslek hayatlarında ilke edinmelerini sağlamak ve kendi hakları konusunda bilgi sahibi olmalarına katkıda bulunmak

Dersin İçeriği : Hukuk Kavramı, hukukun kaynakları, Türkiye´de yargı örgütü yapısı, hak kavramı, hakların korunması, kişi kavramı ve türleri,hukuki işlemler konularında temel bilgiler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İstatistik Bölümü dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş ve Tanışma Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
2 Hukuk nedir? Hukukun tanımı Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
3 Hukukun kaynakları ve metodu Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
4 Norm kavramı, Hukukun dalları, Kamu hukuku/Özel hukuk ayrımı Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
5 Kuvvetler ayrımı ilkesi- Yasama/Yürütme/Yargı kavramları Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
6 Yargı örgütü, mahkemeler sistemi Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
7 Normlar hiyerarşisi Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
8 Ara Sınav Okuma Yazılı Sınav
9 Hak kavramı, hakların kazanılması, kaybedilmesi ve korunması Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
10 Kamu hakları-özel haklar ayrımı Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
11 İyiniyet kuralı Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
12 Kişi kavramı, tüzel kişi-gerçek kişi ayrımı, hak ehliyeti Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
13 Kişilik ve fiil, fiil ehliyeti kavramı Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
14 Hukuki işlemler, hukuki işlem teorisi Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
15 Basın ve hukuk ilişkisi Okuma Ders Anlatımı, Grup Tartışması
16/17 Final Sınavı Okuma Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel Hukuk, Güncellenmiş 12. Baskı, Prof. Dr. Hasan PULAŞLI/Dr. Ömer KORKUT, Karahan Kitabevi, Adana 2012
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 0
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 0
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 0
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 0
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 0
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 0
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 0
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 5
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 0
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 4
11 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 5
12 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
13 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 0
14 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 5
15 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 0
16 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 0
17 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 0
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 129
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.16
Dersin AKTS Kredisi: 5