|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Hukuk |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB482 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hukuka ilişkin farklı bilgi türlerini ayırt ederler Hukuk Kültürlerini tanırlar
Hukuki düşünmenin etik düşünmeyle ortak ve farklı yönlerini karşılaştırırlar Betimsel ifadelerle normatif ifadeleri ayırt ederler Hukuk ilkelerinin temellerini kavrarlar Hukuki yorumu düşünsel işleyişini kavrarlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fed-Edebiyat Fakültesi İstatistik Bölümü öğrencilerini temel hukuk kavramları ile tanıştırmak, hukukun üstünlüğü ve hukuk devleti kavramlarını meslek hayatlarında ilke edinmelerini sağlamak ve kendi hakları konusunda bilgi sahibi olmalarına katkıda bulunmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hukuk Kavramı, hukukun kaynakları, Türkiye´de yargı örgütü yapısı, hak kavramı, hakların korunması, kişi kavramı ve türleri,hukuki işlemler konularında temel bilgiler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İstatistik Bölümü dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve Tanışma |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
2 |
Hukuk nedir? Hukukun tanımı |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
3 |
Hukukun kaynakları ve metodu |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
4 |
Norm kavramı, Hukukun dalları, Kamu hukuku/Özel hukuk ayrımı |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
5 |
Kuvvetler ayrımı ilkesi- Yasama/Yürütme/Yargı kavramları |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
6 |
Yargı örgütü, mahkemeler sistemi |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
7 |
Normlar hiyerarşisi |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
8 |
Ara Sınav |
Okuma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Hak kavramı, hakların kazanılması, kaybedilmesi ve korunması |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
10 |
Kamu hakları-özel haklar ayrımı |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
11 |
İyiniyet kuralı |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
12 |
Kişi kavramı, tüzel kişi-gerçek kişi ayrımı, hak ehliyeti |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
13 |
Kişilik ve fiil, fiil ehliyeti kavramı |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
14 |
Hukuki işlemler, hukuki işlem teorisi |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
15 |
Basın ve hukuk ilişkisi |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel Hukuk, Güncellenmiş 12. Baskı, Prof. Dr. Hasan PULAŞLI/Dr. Ömer KORKUT, Karahan Kitabevi, Adana 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
0 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
0 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
0 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
0 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
0 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
0 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
5 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
4 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
5 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
0 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
5 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
0 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 129 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|