|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Risk Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB403 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. DENİZ ÜNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Riskin tanımı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma Risk analizi süreci: planlama, risk değerlendirmesi hakkında bilgi sahibi olma Risk modelleri konusunda bilgi sahibi olma Risk analizi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma Parametrik olasılık modellerinin uygulanması konusunda bilgi sahibi olma Risk ve belirsizlik ilişkisi konusunda bilgi sahibi olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Risk ve risk analizini tabıtmak. Karar verme de risk analizi kullanabilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Risk analizi süreci: planlama,risk değerlendirmesi ve risk işlemi, Risk modelleri,Risk analizi yöntemleri,Olasılık ve istatistik kuramına dayalı kavramsal yaklaşımlar, Risk ve belirsizlik ilişkisi için istatistiksel çerçeve,İşletme ve endüstride uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
FEF Ek bina derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nitel ve nicel anlamda risk analizi nedir? |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Risk ve belirsizlik |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Risk analizi süreci: planlama |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Risk analizi süreci: risk değerlendirmesi |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Risk modelleri |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
6 |
Risk analizi yöntemleri |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
7 |
Risk analizi yöntemlerinin seçimi |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak okuma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Olasılık ve istatistik kuramına dayalı kavramsal yaklaşımlar, Risk ve belirsizlik ilişkisi için istatistiksel çerçeve |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
10 |
Parametrik olasılık modellerinin uygulanması, Bir ticari kuruluş için risk analizi süreci |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
11 |
Risk ve belirsizlik ilişkisi |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
12 |
Parametrik olasılık modellerinin uygulanması, Bir ticari kuruluş için risk analizi süreci |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
13 |
İşletme ve endüstride uygulamalar |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
14 |
İş dünyasında farklı sektörlerden risk örnekleri, analiz süreci, risk yönetim şekilleri |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
15 |
İş dünyasında farklı sektörlerden risk örnekleri, analiz süreci, risk yönetim şekilleri |
Kaynak okuma ve araştırma |
Düz anlatım, tartışma, öğrenci sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kaynak okuma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Risk Analysis: Assesing uncertainties beyond expected values and probabilities, Aven,T. , 2008
Risk Analysis in Finance and Insurance, Melnikov,A.. 2003
Finansal Risk Analizine Giriş, Genç, A., Bektaş, M., Çelik, N., 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
0 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
0 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
0 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
0 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
1 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
5 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
5 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
5 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
5 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
2 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
1 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|