|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisada Giriş 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB213 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. İktisat bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanıma 2. İktisat biliminin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini öğrenme 3. İktisat biliminin temel dallarını makro-mikro düzeyde öğrenme 4. Fiyat teorisi, talep yasası ve özellikleri ile arz yasası ve özelliklerini anlama 5.Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, kaynakların kıtlığı, alternatif maliyet, ekonominin temel sorunları, talep, arz, esneklik, fayda kuramı, üretim fonksiyonu, maliyetler, firma kuramı, tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasalarını incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekonomi biliminin niteliği ve önemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GİRİŞ |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
FİYAT MEKANİZMASI: TALEP, ARZ VE FİYAT |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
4 |
ESNEKLİKLER |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
5 |
DEVLETİN FİYAT KONTROLÜ |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
6 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
7 |
ÜRETİM VE MALİYETLER |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
8 |
ARA SINAV |
Kaynak okuma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
TAM REKABET PİYASASI |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
10 |
MONOPOL PİYASASI |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
11 |
MONOPOL PİYASASI |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
12 |
MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
13 |
MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
14 |
OLİGOPOL PİYASASI |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
15 |
OLİGOPOL PİYASASI |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kaynak okuma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
2. Zeynel Dinler’in “İktisada Giriş” (Ekin Kitabevi, Bursa, 2003, dokuzuncu baskı)
3. Tümay Ertek, “Mikroekonomiye Giriş (Basından Örneklerle)” (Beta, İstanbul, 2005, üçüncü baskı)
Prof. Dr. Tümay Ertek,
MİKROEKONOMİYE GİRİŞ
BETA Kitapevi 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
4 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
1 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
4 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
1 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
2 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
2 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
1 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
3 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
5 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
4 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
4 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
3 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
1 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
1 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
2 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 121 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|