|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Teknik Resim |
|
Dersin Kodu |
: |
TMZ106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarda doğru, daire ve çokken gibi geometrik şekilleri oluşturur Teknik resim kurallarına göre parçaların görünüşlerini tasarlar Ölçülendirme komutlarıyla çizilen görünüşleri ifade eder Üç görünüşten iki görünüşe, iki görünüşten üç görünüşe çizim hazırlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi. AutoCAD (Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programı) yardımıyla temel komutların verilmesi. Makine parçalarının görünüşlerinin çıkarılması ve perspektif kavramının zihinde oluşturulabilmesi ve bilgisayar uygulamaları. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknik Resimle İlgili Temel Kavramlar. Basit Geometrik Çizimler (Doğru, Daire, Çokgen gibi). Parçaların Üç Görünüşleri. Çizilen Görünüşlerin Ölçülendirilmesi. Parçaların Üç Boyutlu Görünüşü (Perpspektifi). Katı Model Oluşturma. AutoCAD Komutlarıyla Konuların Bilgisayar Uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Teknik Resim Salonu, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik resime giriş, teknik resimde temel ilkeler, çizgiler |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım |
|
2 |
Geometrik çizim kuralları (manuel olarak araç-gereçlerle çizim ) |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, çizim uygulamaları |
|
3 |
Basit geometrik şekiller (manuel olarak araç-gereçlerle çizim) |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, çizim uygulamaları |
|
4 |
Teknik resim parçalarının çizim uygulamaları (manuel olarak araç-gereçlerle çizim ) |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, çizim uygulamaları |
|
5 |
CAD yazılım menu tanıtımı |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Çizim (Line, polyline, circle, ellipse, donut, ..) komutları |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
7 |
Düzenleme (modify) işlemleri |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
8 |
Ara sınav |
ders notları ve referans kitaplar |
yazılı |
|
9 |
Ölçülendirme ve uygulamalar |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
10 |
İki boyutlu çizim, görünüş çıkarma |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
11 |
İki boyutlu çizim, görünüş çıkarma |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
12 |
Üç boyutlu (perspektif) görünüşler, izometrik çizimler |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
13 |
Üç boyutlu (perspektif) görünüşler, izometrik çizimler |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
14 |
Katı modelleme |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
ders notları ve referans kitaplar |
düz anlatım, tartışma, bilgisayar uygulamaları |
|
16/17 |
final sınavı |
ders notları ve referans kitaplar |
yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DOBA KADEM, F., 2010, AutoCAD Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Adana, 100 s.
Türkdemir, K., 2002, Teknik Resim I, Denizli, 333 sayfa.
Türkdemir, K., 2002, Teknik Resim II, Denizli, 167 sayfa
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
4 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
3 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
4 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|