|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Kimya |
|
Dersin Kodu |
: |
TMZ105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Maddenin özellikleri ve ölçümünü örneklendirir. Atomlar ve atom kuramı, Atomun elektron yapısı, Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri tanımlar. Kimyasal bileşikleri açıklar. Kimyasal tepkimeleri çözer. Sulu çözelti tepkimeleri, sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler, çözeltiler ve fiziksel özelliklerini açıklar. Gazların özelliklerini ayırt eder. Termokimyasal hesaplamaları çözer. Kimyasal kinetik inceleme yapar. Kimyasal dengenin ilkeleri belirtir. Asitleri, bazları, asit-baz dengeleri ilişkilendirir. Elektrokimyasal tepkimeleri açıklar. Çekirdek kimyasını açıklar. Kompleks iyonları ve koordinasyon bileşiklerini adlandırır. Organik kimyada temel kavramları, organik bileşikleri ve organik reaksiyonları, biyokimyasal tepkimeleri ayırt eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil Mühendisliği için kimya biliminin önemini anlamaktır. Tekstil kimyası ve günlük yaşamda karşılaşılan temel kimyasal olayları çözmektir. Bilimsel yorum yapacak ve kullanacak düzeyde kimya bilgisini kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimyasal özellikleri ve ölçümü, atomlar ve atom teorisi, atomların elektronik yapısı, periyodik tablo ve bazı atom özellikleri, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, sulu çözeltiler, sıvı, katı, ve moleküller arası kuvvetler içinde reaksiyonlar, çözümler ve fiziksel özellikleri, gazlar, termokimya, İstemli değişme: entropi ve serbest enerji, kimyasal kinetik, kimyasal denge, asit ve bazlar, asit-baz dengesi, elektrokimya, nükleer kimya, karmaşık iyonlar ve koordinasyon bileşikleri ilkeleri, organik kimya ile ilgili temel kavramlar, organik bileşiklerin ve organik reaksiyonlar, biyokimya
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2 307 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maddenin özellikleri ve ölçümü |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
2 |
Atomlar ve atom kuramı, Atomun elektron yapısı, Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
3 |
Kimyasal bileşikler |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
4 |
Kimyasal tepkimeler |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
5 |
Sulu çözelti tepkimeleri, Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler, Çözeltiler ve fiziksel özellikleri |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
6 |
Gazlar |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
7 |
Termokimya, İstemli değişme: entropi ve serbest enerji |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
8 |
Ara sınav (yazılı) |
Sınava hazırlık |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
9 |
Kimyasal kinetik |
Literatür ve internet ortamında araştırma yapılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
10 |
Kimyasal dengenin ilkeleri |
Literatür ve internet ortamında araştırma yapılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
11 |
Asitler ve bazlar, Asit baz dengeleri |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
12 |
Elektrokimya |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
13 |
Çekirdek Kimyası |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
14 |
Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
Organik kimyada temel kavramlar, organik bileşiklerin ve organik reaksiyonlar, biyokimya |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm çalışılsın. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
16/17 |
Final (Yazılı) |
Finale Hazırlık |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Petrucci, Harwood ve Herring (çeviri Tahsin Uyar). GENEL KİMYA 1 ve 2, Palme yayıncılık, 8. baskı. Sıhhiye- Ankara, 2002. ISBN: 975-8624-23-7
"
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
5 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|