Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizik II

Dersin Kodu : TMZ104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN ÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yük kavramının farkına varır.
Yüklerin yarattığı alan kavramını anlar, alan kavramını geliştirir ve bulunuşunu kavrar.
Elektriksel potansiyel kavramını bilir ve kullanır.
Madde ile elektrik akımı arasındaki ilişkiyi bilir.
Elektrik devresi kavramını bilir ve ilgili problemleri çözer.
Manyetik alan kavramını anlar ve manyetik alan hesabı yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fizik alanında temel bilgi gereksinimlerinin sağlanması, temel fizik kavramlarının tanıtılması ve bunların kullanılması. Problem çözme yeteneğinin kazandırılması. Diğer bilim dalları ile ilişkilerin vurgulanması.

Dersin İçeriği : Elektrik yükü ve elektrik alanı, Gauss yasası, Elektriksel potansiyel, Kondansatör ve dielektrik, Madde içinde elektrik akımı, Doğru akım devreleri, Manyetik alan ve etkileri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrik yükü ve elektrik alanı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
2 Elektrik yükü ve elektrik alanı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
3 Elektrik yükü ve elektrik alanı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
4 Gauss yasası Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
5 Gauss yasası Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
6 Elektriksel potansiyel Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
7 Elektriksel potansiyel Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
8 Ara Sınavı
9 Kondansatör ve dielektrik Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
10 Kondansatör ve dielektrik Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
11 Madde içinde elektrik akımı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
12 Doğru akım devreleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
13 Doğru akım devreleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
14 Manyetik alan ve etkileri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
15 Manyetik alan ve etkileri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Fen ve Mühendislik için FİZİK, Serway, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, Ankara (1995)
 2. Temel Fizik, Fishbane, Gasiorowicz, Thornton, Yayına hazırlayan: Cengiz Yalçın, Arkadaş Yayınevi, Ankara (2003)
 3. Üniversite Fiziği, Young ve Freedman, Çeviri Editörü: Hilmi Ünlü, Pearson Educational Yayıncılık, İstanbul (2010)
 4. Fen Bilimcileri ve Mühendisler için FİZİK, Giancoli, Çeviri Editörü: Gülsen Önengüt, Akademi Yayın Hizmetleri, Ankara (2009)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 0
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 0
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 3
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 0
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 0
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 0
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 0
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 2
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 0
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 0
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 0
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 0
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3