|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik I |
|
Dersin Kodu |
: |
TMZ103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN ÖZDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birimlerin ve nasıl türetildiklerinin farkına varır. Yön kavramının üç boyutlu olarak farkına varır ve geometrik olarak şekillendirir. Yer değiştirme, hız ve ivme kavramlarının farkına varır. Parçacık kavramının tanımını bilir. Kuvvet ve kuvvetin cisimler üzerindeki etkisini kavrar. Newton´un hareket yasalarını bilir ve uygular. Bir kuvvetin yaptığı iş kavramını bilir ve enerji ile arasındaki bağlantıyı kurar. Enerjinin korunum kavramını anlar ve kullanır. Dönme hareketi ile ilgili temel kavramları bilir ve kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik ve modern fizikteki temel konuları kapsamaktadır. Bütün doğa bilimlerinin ana kaynağı fiziktir. Fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir. Ayrıca Gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktır. Verilen problemleri, Fiziğin temel prensip ve kavramları anlamadan çözmenin mümkün olmadığını öğrencilere anlatarak, konuları doğru olarak algılamanın ve anlamanın önemini vurgulamaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerimize fiziği sevdirmek için, fiziğin mühendislik bilim dalı üzerindeki rolünü pratik örneklerle gösterilmesini hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizik ve Ölçme Bir Boyutta Hareket Vektörler İki Boyutlu Hareket Hareket Kanunları Dairesel Hareket İş ve Enerji Potansiyel Enerji Enerjinin Korunumu Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar Sabit bir Eksen Etrafında bir Katı Cisimlerin Dönme Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum Statik Denge Elastikiyet |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birimler ve vektörler.
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
2 |
Doğrusal hareket
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
3 |
Düzlemde hareket
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
4 |
Düzlemde hareket
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
5 |
Newton Kanunları
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
6 |
Newton Kanunlarının uygulamaları
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
7 |
Newton Kanunlarının uygulamaları
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara Sınavı |
|
|
|
9 |
İş ve kinetik enerji
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
10 |
İş ve kinetik enerji
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
11 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
12 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
13 |
Momentum, çarpışma ve kütle merkezi
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım
|
|
14 |
Momentum, çarpışma ve kütle merkezi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın
|
Düz anlatım |
|
15 |
Momentum, çarpışma ve kütle merkezi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Temel Fizik, Fishbane, Gasiorowicz, Thornton, Yayına hazırlayan: Cengiz Yalçın, Arkadaş Yayınevi, Ankara (2003)
2. Fen ve Mühendislik için FİZİK, Serway, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, Ankara (1995)
3. Üniversite Fiziği, Young ve Freedman, Çeviri Editörü: Hilmi Ünlü, Pearson Educational Yayıncılık, İstanbul (2010)
4. Fen Bilimcileri ve Mühendisler için FİZİK, Giancoli, Çeviri Editörü: Gülsen Önengüt, Akademi Yayın Hizmetleri, Ankara (2009)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
3 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
0 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|