Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kimya 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KF 114 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çözeltiler ve fiziksel özelliklerini belirler. Kimyasal kinetiği açıklar.
Kimyasal dengenin ilkelerini belirtir.
Asitler ve bazları tanımlar.
Asit baz dengelerini açıklar.
Çözünürlük ve kompleks-iyon dengelerini yorumlar.
Tampon çözeltileri hazırlar.
İstemli değişme: entropi ve serbest enerjiyi anlatır.
Elektrokimyasal tepkimeyi ayırt eder.
Geçiş elementlerini sınıflar.
Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşiklerini sınıflar.
Çekirdek tepkimelerini sınıflar.
Organik kimyada temel kavramları açıklar.
Biyokimyada temel kavramları açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimya bilimini tanıtmak, günlük ve bilimsel yaşamda karşılaşılan olayları anlayabilecek, yorum yapacak ve kullanacak düzeyde kimya bilgisini kazanmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Çözeltiler ve fiziksel özellikleri; Kimyasal kinetik; Kimyasal dengenin ilkeleri; Asitler ve bazlar; Asit baz dengeleri; Çözünürlük ve kompleks-iyon dengeleri; Tampon çözeltiler; İstemli değişme: entropi ve serbest enerji; Elektrokimya; Geçiş elementleri; Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri; Çekirdek Kimyası; Organik kimyada temel kavramlar; Biyokimyada temel kavramlar; teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D4, Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çözeltiler ve fiziksel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Laboratuar çalışması. |
|
2 |
Kimyasal kinetik |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı.
|
Düz anlatım. Laboratuar çalışması. |
|
3 |
Kimyasal dengenin ilkeleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı.
|
Düz anlatım. Laboratuar çalışması. |
|
4 |
Asitler ve bazlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Tartışma. Laboratuar çalışması. |
|
5 |
Asit baz dengeleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Tartışma. Laboratuar çalışması. |
|
6 |
Çözünürlük ve kompleks-iyon dengeleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Tartışma. Laboratuar çalışması. |
|
7 |
Tampon çözeltiler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Tartışma. Laboratuar çalışması. |
|
8 |
Ara sınav |
Arasınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
İstemli değişme: entropi ve serbest enerji |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Laboratuar çalışması. |
|
10 |
Elektrokimya |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Laboratuar çalışması. |
|
11 |
Geçiş elementleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Laboratuar çalışması. |
|
12 |
Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Laboratuar çalışması. |
|
13 |
Çekirdek Kimyası |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Tartışma. Laboratuar çalışması. |
|
14 |
Organik kimyada temel kavramlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Tartışma. Laboratuar çalışması. |
|
15 |
Biyokimyada temel kavramlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. |
Düz anlatım. Tartışma. Laboratuar çalışması. |
|
16/17 |
Final |
Finale hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002). Genel Kimya 1, 2 İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
Erdik E., Sarıkaya Y. (2002). Temel Üniversite Kimyası, 1, 2, Gazi Kitapevi, Ankara
Chang, Raymond, (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy Recai İnam (2006 ). Genel Kimya 1,2. Palme Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
2 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
2 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
0 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
2 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
5 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
2 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
2 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
1 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
0 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
2 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
2 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|