Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Prog. Dili |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 234 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Program algoritmasını bilir fortran 77 dilinde amacına uygun programı yazabilir Fizik problemlerini çözmek için öğrendiği programlama dilini kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm uygulamalı bilimlerde olduğu gibi, fizik disiplininde de bir bilgisayar dili öğrenmek, bilgisayar programlama mantığını geliştirmek ve ileride yüksek lisans ve doktora yaparken veri analizinde öğrenilen bilgileri kullanmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İndisli değişkenler ve do döngüsü, Format komutu. Bir dosyadan veri okuma ve başka bir dosyaya yazma, alfanümerik değişken tanımlama ve charecter komutu, matris tipi değişken tanımlama, alt programlar (function ve subroutine). basit uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf ve Bilgisayar Lab. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
FORTRAN programlama dilinde güz döneminde verilen bilgilerin hatırlatılması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
İndisli değişkenler ile ilgili örnek çözümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Format Komutu ve format çeşitleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Format Komutu ve format çeşitleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Giriş/çıkış işlemleri dosyadan veri okuma ve dosyaya veri yazma işlemleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Giriş/çıkış işlemleri ile ilgili örnekler ve çözümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Giriş/çıkış işlemleri ile ilgili örnekler ve çözümleri devam |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Sınav |
|
9 |
Çift indisli değişkenler, değişkenin kullanım mantığı ve sağlayacağı kolaylıklar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Matrislerle ilgili işlemler, çeşitli tipteki matrislerin okutulması ve yazdırılması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Alfanümerik değişken tanımı, character komutu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Alfanümerik değişkenlerle ilgili örnekler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Deyim fonksiyonları tanımı ve uygulamalar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Function alt programı ve çeşitli örnekler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Subroutine alt programı ve çeşitli örnekler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
Tartışmalı ders |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
0 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
0 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
0 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
1 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
1 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
1 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
0 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
0 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
0 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|