|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Grupların oluşturulması ve dersin işlenişi hakkında bilgilendirme yapılması |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
2 |
Van De Graff Jeneratörü ve Yük Kavramı |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
3 |
AC ve DC Dalgalarının Osiloskop Yardımıyla İncelenmesi |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
4 |
Eş Potansiyel Eğrileri |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
5 |
Dirençlerin Okunması ve Ohm Yasası |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
6 |
Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
7 |
Kondansatörlerin Şarj ve Deşarj Edilmesi |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Wheatstone Köprüsü |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
10 |
Akım Terazisi |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
11 |
Faraday İndüksiyon Yasası ve Transformatörler |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
12 |
Faraday İndüksiyon Yasası ve Transformatörler |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
13 |
Telafi Deneyleri |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
14 |
Telafi Deneyleri |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
15 |
Telafi Deneyleri |
İlgili konuya hazırlık yapılsın |
Lab. çalışması |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
4 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
4 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
4 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
4 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
3 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
4 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
5 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
4 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
4 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|