Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kuranın Hükümleri Ve Modern Hukuk

Dersin Kodu : ILS430

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NASİ ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Kur´anda hüküm bildiren ayetler ve genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2.Evrensel hukuk kuralları ve bunların Kur´andaki temel referanslarına vakıf olmak.
3.Evrensel hukuk kurallları hakkında örnekleme yapabilmek.
4.Kur´andaki hükümlerle modern hukuk arasında karşılaştırma yapabillmek.
5.Pratik bağlamda riba kavramı ve faiz arasındaki farklılık ve bezerlikleri ortaya koyabilmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kur´an´da yer alan evrensel değerlerle Modern hukuk arasında bağ kurabilecek bilgi birikimi ve donanıma sahip kımak.

Dersin İçeriği : kuran hükümleri modern hukuk mukayese edilecek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ilahiyat fakültesi sınıfları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kur´anda hüküm bildiren ayetler ve genel özellikleri. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
2 Kur´an´da yer alan genel ilkeler. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
3 Evrensel hukuk kuralları. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
4 Ahde vefa/sözleşmelere bağlılık ilkesi. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
5 Suçun kanuniliği ilkesi. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
6 Suçun şahsiliği ilkesi. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
7 Adalet ilkesi. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
8 Vize sınavları. konu tekrarı yazılı sınav
9 Eşitlik ilkesi. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
10 İyi niyet ve dürüstlük ilkesi. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
11 Yargıda nesnellik/madddi unsur, somut kanıtların esas oluşu. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
12 Yargı bağımsızlığı ve hukukun üstünlüğü. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
13 Örneklem bağlamında bazı meseleler: Riba ve faiz kavramı. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
14 Örtüşen ve farklılık arz eden diğer meseleler. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
15 Örtüşen ve farklılık arz eden diğer meseleler. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak yüz yüze
16/17 Final sınavları. yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Hasan Güleç, İslam Hukukunun Kurandaki Genel Esasları.
 2.Nasi Aslan, İslam Hukukunda Yargılama Etiği ve İlkeleri.
Diğer Kaynaklar  1.DİA, Adalet; Faiz, Hadd vs. diğer ilgili maddeler.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 4
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 4
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 4
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 1
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 5
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 1
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 0
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 2
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 1
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 3
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 2
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2