Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dini Hitabet

Dersin Kodu : IL 404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ALİ OSMAN ATEŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : dini hitabet becerisi kazanır
dini hitabet hakkında bilgi sahibi olur
sesli ve görsel medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur.
açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar.
dini konferans verir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler alanın temel kavramları, dini söylemleri çeşitleri hakkında bilgi ve dini gün ve törenlerde konuşmalar verme yeteneğini vermek

Dersin İçeriği : Alanın temel kavramları, çeşitleri; dini hitabet örnekleri, dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar, öğrenci sunumları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 alanın temel kavramları kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
2 dini hitabetin çeşitleri kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
3 dini konferans kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, konferans metni hazıramak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
4 sohbet kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, sohbet metni hazıramak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
5 sesli ve görsel medyada dini konuşmalar kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, dini konuşma hazırlamak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
6 açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları konuşma metinleri hazırlamak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
7 hatipliğin önemi kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
8 Arasınav Konu tekrarı yazılı sınav
9 hatipte bulunması gereken özellikler kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
10 dini hitabette kaynaklardan yararlanma kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
11 dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar konuşma metni hazırlamak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
12 dini hitabet örnekleri örnek metinler hazırlamak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
13 öğrenci sunumları sunum hazırlamak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
14 öğrenci sunumları sunum hazırlamak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
15 öğrenci sunumları sunum hazırlamak soru cevap,tartışma, uygulama, beyin fırtınası
16/17 Final Konu tekrarı ödev hazırlama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İsmail Lütfi Çakan, Dini Hitabet, M.Cemal Sofuoğlu, Dua Kitabı Mehmet Soysaldı, Dini Hitabet Abdurrahman Çetin, Hitabet ve İrşad, Nejat Muallimoğlu, Bütün Yönleri ile Hitabet,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 0
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 0
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 0
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 2
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 2
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 0
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 0
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 4
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 3
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 4
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3